וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצביעים בעד הניטרליות

22.12.2010 / 11:47

ה-FCC אישרה שורה של חוקים שנועדו להבטיח את קיומה של ניטרליות רשת. לא כולם בטוחים שהם מספיק טובים ויעילים

רשות התקשורת הפדרלית של ארצות הברית אישרה שורה של חוקים שנועדו להבטיח את קיומה של ניטרליות רשת. עם זאת, קיימת אי שביעות רצון מחוקים אלו ואף לא ברור אם לרשות יש את הסמכות החוקית לאכוף אותם.

החוקים החדשים דורשים מספקי אינטרנט לחשוף את דרכי ניהול הרשת שלהם ולאסור עליהם לחסום סוגים מסוימים של תנועה. החקיקה שונה עבור ספקי תקשורת חוטית ואל-חוטית. המשמעות היא שאינטרנט סלולרי, למשל, יפוקח בצורה שונה. בנוסף, אין מניעה מהספקים לגבות תוספת מחיר עבור "קדימות בתנועה" (מצב בו הגולש מקבל תקשורת מהירה יותר, למשל).

החוקים החדשים אוסרים על ספקים קוויים לחסום תנועת אינטרנט ("אין לחסום תוכן חוקי, אפליקציות, שירותים ומכשירים שאינם מזיקים"), אך לגבי ספקים אלחוטיים אומר רק ש"אין לחסום גישה לאתרים חוקיים". עם זאת, מצוין בפירוש שספקים אלחוטיים אינם מורשים לחסום שירותים קול או וידאו שמתחרים בשירותי הסלולר. בנוסף, נאמר כי ספקים קוויים לא מורשים ליצור הפליה בתנועת הרשת: "ניהול רשת סביר לא יפעיל אפליה לא סבירה", נאמר.

בפעם הראשונה יש לנו חוקים ברורים כדי לשמר את החופשיות והפתיחות של האינטרנט", אמר היו"ר ג'וליוס גנצ'ובסקי מהמפלגה הדמוקרטית. הנציב הדמוקרטי מייקל קופס, שהצביע בעד החוקים, ציין כי הוא מודאג מהעובדה שהם אינם אוסרים על ספקים לגבות תשלום נוסף על תיעדוף גלישה, והביע חשש שיווצר מכך "אינטרנט סוג ב'". הוא גם יצא נגד חוסר התאימות בדרישות של הספקים הקווים והאלחוטיים. מנהל הארגון למען תקשורת חופשית Free Press קרייג אהרון הוציא הודעה בה טען כי יושב הראש גנצ'ובסקי מתעלם מהבטחתו של הנשיא אובמה להוביל בתחום נייטרליות הרשת. עצומה שהתפרסמה בנושא טוענת כי "החוקים שהעבירה ה-FCC יוצרים חוקי צנזורה תאגידית חדשים ומאפשרים לתאגידים לחסום אתרי אינטרנט שהם לא אוהבים בטלפונים".

  • עוד באותו נושא:
  • FCC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully