וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 סטארט-אפים ישראלים ברשימת 100 הבולטים

גיא גרימלנד

26.12.2010 / 10:55

ווייז, קונספטיק, ספארקיאו, The Gifts Project ו-IDU ביומטריק נבחרו לאחר סינונים ראשונים של מאות חברות

חמש חברות סטארט אפ ישראליות נבחרו לרשימת לרשימת 100 חברות הסטארט-אפ הבולטות ל-2010 של innovate 2010: ווייז, קונספטיק, ספארקיאו, the gifts project ו- iduביומטריק. innovate!2010 הינה תוכנית בינלאומית לאיתור וקידום סטארט אפים טכנולוגיים של קבוצת guidewire group, הנתמכת ומופקת על ידי חברות טכנולוגיה גדולות כגון hp, sap, מוטורולה, סיסקו ומיקרוסופט.

רשימת 100 החברות המובילות פותחה ונקבעה לאחר למעלה מ-30 סבבי הצגה של חברות סטארט אפ בחמש יבשות במהלך 10 החדשים האחרונים, כחלק מהתכנית. בכל סבב השתתתפו כ-20 חברות וזאת לאחר סינונים ראשונים של מאות חברות. המיקום ברשימה נקבע על פי שקלול של מדד ה-g/score ביחד עם פרמטרים נוספים כגון שלב וקצב צמיחה והפוטנציאל העסקי של החברה. ה-g/score הינו מדד שפותח להערכת סטארט אפים המורכב משבעה קריטריונים: קונספט כללי, הזדמנויות בשוק, סיכון ממתחרים, פיתוח המוצר, פיתוח עסקי, צוות ומודל עסקי.

ראשונה מבין הישראליות דורגה חברת ווייז (waze) הישראלית שמפתחת תוכנה ניווט חינמית לבעלי רכבים. החברה דורגה במקום ה-31. ווייז גייסה באחרונה סכום ענק של 25 מיליון דולר והגיעה בתחילת חודש דצמבר לשני מיליון משתמשים.

במקום השני מבין הישראליות מדורגת קונספטיק שדורגגה במקום ה-60. המוצר המרכזי של קונספטיק (conceptic), ה-emenu, הינו תפריט דיגיטלי ממוחשב המאפשר ללקוח ביצוע הזמנה על גבי מסך מגע הכולל תמונות וסרטונים של המנות ואפליקציות בידוריות (משחקים, צ'טים). אחד מהפיצ'רים שהרשימו במיוחד את צוות השופטים היה האפשרות של מסעדה לפרסם את המנות הנבחרות על פי המלצות סועדים ברשתות חברתיות, לדוגמא בפייסבוק. סועד במסעדה יכול לעשות "like" למנה בתפריט הדיגיטלי, כך שבדף הפייסבוק של חבריו תופיע המנה הנבחרת עם קישור ישיר לאתר המסעדה.

מתנות דרך פייסבוק - במקום ה-65

שלישית מבין הישראליות היא ספארקיאו (sparkeo) שדורגה במקום ה-64. פתרון הווידיאו של ספארקיאו מאפשר ליועצים פרטיים, אוניברסיטאות וחברות פרטיות להעלות קטעי וידיאו מקצועיים לאתר שלהם ולמכור אותם. הגולשים יכולים להציג שאלות ליוצר הסרטון באמצעות נגן המדיה עצמו.

במקום ה-65 דורגה החברה הישראלית הרביעית - the gifts project שגייסה השבוע כמיליון דולר מקרן ג'מיני. החברה פיתחה פלטפורמה אינטרנטית המאפשרת לחברים בפייסבוק לרכוש מתנות באופן קבוצתי. החברה שמוממנה עד כה על ידי יוסי ורדי צפויה להשיק בחודש ינואר את המוצר שפיתחה. לפי טק קרנץ', הפלטפורמה של the gifts project תתחבר לאתרי סחר אלקטרוני ותספק למשתמשים גם מנוע המלצות לגבי המתנה המתאימה.

החברה החמישית והאחרונה שנבחרה לרשימה היא idu biometrics שדורגה במקום ה-95. החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לזהות אדם על פי דפוס תנועת העיניים האופייני לו. הטכנולוגיה שפיתחה idu biometrics מצלמת את תנועת העיניים הייחודית של אדם, כאשר עיניו עוקבות אחרי מטרה נעה על מסך. החברה השלימה באחרונה אנליזה של ביצועי המערכת על אב-טיפוס המתבסס על מחשב נייד. במקביל, החלה החברה לפתח אפליקציה של הטכנולוגיה למכשירי אייפון.

  • עוד באותו נושא:
  • סטארט אפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully