וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה במניות הטכנולוגיה

30.12.2010 / 9:05

אתר השוואות המחירים KAMA שופך אור על מותגי הטכנולוגיה הפופולריים ביותר בישראל בשנת 2010. מי ניצח בקרב על לבכם וכיסכם?

חידושים רבים הביאה עמה שנת 2010 לעולם מוצרי הצריכה, ורבים מהם הגיעו גם לישראל. מסכי LED מהדור השני, שהפך אותם לזולים ואיכותיים יותר, יחד עם הדור הראשון של מסכי 3D השתלטו על המדפים הפיזיים והוירטואליים; השקת אייפון 4 וריבוי מכשירי אנדרואיד קבעו את הקצב בעולם הסלולר; וגם תחום המחשוב לא עמד במקום – לפטופים דקים יותר, חזקים יותר ואפילו כאלה עם יכולות תצוגת תלת מימד הגיעו לשוק המקומי.

אתר KAMA, שמתמחה בהשוואת מחירים, מצייר עבורנו תמונה מסכמת של שנת 2010 מהזווית של המוצרים טכנולוגיים – כי לא מספיק לדעת על מה מדברים בעיתונות וברחוב, מעניין גם מה אנשים רוכשים בסופו של יום.

מסכי טלוויזיה

מדי שנה מנסות יצרניות של מסכי הטלוויזיה למצוא גימיק חדש, שיגרום לאנשים להבין שהמסך אשר נמצא בסלון שלהם הפך למיושן, וצריך להחליף אותו. השנה היו הטרנדים הבולטים בתחום הaזה מסכי LED ויכולת חיבור של המסך לרשת הביתית.

ובכל זאת, אנשים עדיין מחפשים מסכי LCD רגילים. למעשה, 54% מהחיפושים ב-KAMA היו למסכים אלה, כשמסכי LED הרחק מאחור עם 31 אחוזים, ומסכי פלזמה עם 5 אחוזים בלבד. מוקדם עוד להעריך מהי השפעת ה-3D על השוק, עקב מיעוט הדגמים הזמינים.

בכל הקשור ליצרנים, LG נמצאת במקום הראשון – עם 29% מהחיפושים ושלושה דגמים שנכנסו לרשימת עשרת הדגמים הפופולאריים. סמסונג מאחוריה, עם 22% מהחיפושים אך ללא דגמים בעשיריה. במקום השלישי טושיבה, לה רק 10 אחוזים מהחיפושים אך שני דגמים בעשירייה.

מחשבים ניידים

שנת 2010 בתחום המחשוב הנייד יכולה להיחשב כשנה נוספת בה הנטבוקים – המחשבים הקטנים והזולים, שלטו בשוק. עליה חדה במבחר דגמי הנטבוקים הזמינים, שמותאמים כיום לכל כיס ולכל צורך, הביאה לעליה חדה הן בהתעניינות בהם והן במכירות . עם זאת, הגודל הפופולרי ביותר בקטגוריית המחשבים הניידים הוא עדיין ה-15.6 אינץ'.

חברת HP היא המובילה בחיפושי המחשבים הניידים, הרבה בזכות סדרת ה-Pavilion שלה, שמציעה מחשבי מולטימדיה ותחליפי נייחים במחירים נמוכים יחסית. ל-HP יש 23 אחוזים מנתח החיפושים, כשבמקום השני לנובו עם 20 אחוזים, במקום השלישי דל עם 15 אחוזים ובמקום הרביעי אסוס עם 12 אחוזים. יש לציין כי אפל נמצאת רק במקום השביעי, ולה 4 אחוזים מהחיפושים בלבד. נפח הזיכרון הפנימי המבוקש עומד על GB4 ונפח הדיסק הקשיח הנפוץ ביותר הוא GB320.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לנובו - פופולרית מאוד בישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טלפונים סלולריים

מכשירים עם מסך מגע השתלטו על עולם הסלולר, ובסוף 2010 כמעט 60% מהאנשים מתעניינים במכשירי הטאצ' השונים כאשר בראשם עומד האייפון – זאת לאחר שהושק על ידי חברות הסלולר המקומיות בשנה שעברה. האייפון 4, שהושק השנה, הפך ללהיט לאחר שהושק בחו"ל אך איחר להגיע למחסנים של חברות הסלולר המקומיות.

ניתוק הזיקה בין רכישת מכשיר לבין קבלת הטבות בחברות הסלולר, הביא הרבה יותר אנשים לחפש טלפונים סלולריים בשוק החופשי. כך, החלו אנשים לנסות ולקנות את האייפון 4 כבר כשהושק בחו"ל, ולא חיכו עד שיגיע לחברת הסלולר. נוסף על כך, הפך מכשיר ה-Desire של HTC ללהיט זאת בלי שיושק בכלל במפעילות.

בטבלת המכשירים הפופולאריים, מופיע לאחר האייפון וה-Desire גם ה-Galaxy S של סמסונג, ואחריו ה-X6 של נוקיה. הבלאקברי היחיד בעשרת המכשירים הפופולאריים הוא ה-Bold 9700, שנמצא במקום השמיני, והסוני-אריקסון היחיד הוא X10 שנמצא במקום התשיעי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייפון, כמובן, בראש הטבלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמות דיגיטליות

חברת Canon היא הדומיננטית ביותר בחיפושים אחר מצלמות – הן כשמדובר בדגמי כיס והן בדגמי ריפלקס. למעשה, תשעה מתוך עשרת הדגמים הפופולאריים ב-KAMA הם של קנון – חמש מצלמות כיס, שתי מצלמות דמויות-ריפלקס ושתי מצלמות ריפלקס.

את המקום העשירי תופסת ניקון D90 – מצלמת ריפלקס שאמנם לא הושקה השנה, אך עודנה נחשבת לפתרון מעולה עבור צלמים חצי-מקצועיים. חברות אחרות אמנם לא הצליחו להכניס דגמים לעשיריה, אך עדיין זכו לאחוזים ניכרים מהחיפושים באתר. למעשה, לקנון יש רק 28 אחוזים מהחיפושים, כשבמקום השני נמצאת אולימפוס עם 19 אחוזים, במקום השלישי ניקון עם 16 אחוזים ובמקום הרביעי פוג'י עם עשרה אחוזים.

האתר Kama הוא חלק מקבוצת יד2 שבבעלות וואלה!

  • עוד באותו נושא:
  • hp
  • אפל
  • lg

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully