וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסלולר ייאלצו לספק חינם תוכנות סינון לאינטרנט

צבי זרחיה

4.1.2011 / 14:14

הצעת חוק שאושרה אתמול בקריאה ראשונה תחייב את חברות הסלולר וספקיות האינטרנט ליידע את הלקוחות בדבר קיומם של אתרים פוגעניים

ספקי אינטרנט יחויבו ליידע את לקוחותיהם בדבר הסכנות הטמונות בו בעת רכישת המנוי, ואף לספק תוכנות סינון ללא תשלום - כך עולה מהצעת החוק של ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), שאושרה אתמול בוועדת הכלכלה של הכנסת ותעלה לקריאה ראשונה. חברות הסלולר, המספקות גם הן שירותי אינטרנט, ניסו לפטור עצמן מהחובה - אך כשלו בכך.

לפי הצעת החוק, שאושרה פעם נוספת לקריאה ראשונה לאחר רוויזיה שהגיש ח"כ נחמן שי (קדימה), יחויבו ספקי האינטרנט ליידע את לקוחותיהם בדבר קיומם של אתרים פוגעניים ברשת כמו פורנו, הימורים, תכנים אלימים והסתה לגזענות. עוד מציע החוק, כי תחול על הספקים חובה להעביר ללקוח את כל הפרטים בנוגע לאפשרויות הסינון וההגנה מפני אתרים מסוג זה שמציע הספק. חובה זו תהיה חלק מהתנאים לקבלה או לחידוש רישיון מתן שירותי גישה לאינטרנט.

במהלך הדיון ביקש ניר יוגב, מנהל קשרי לקוחות בסלקום, להחריג את חברות הסלולר מההצעה מאחר שלרוב אינן מקבלות תלונות צרכניות בנושא ומאחר שסינון האתרים בטלפונים הניידים נעשה באמצעות רשת ממוחשבת ולא ישירות על ידי הלקוח, אך הח"כים התנגדו לבקשתו. מילר אמר כי "כשגיל המחזיקים בטלפון נייד יורד והולך, לצד הנתח המתרחב של משתמשי האינטרנט הגולשים בטלפון, אין שום סיבה שהחוק לא יחול גם על חברות הסלולר".

בישיבה נדונה ההצעה לאפשר לשר התקשורת לקבוע את תקן הסינון, אך ח"כ שי התנגד להעניק לשר התקשורת את הסמכות הזו. בסופו של דבר החליטה הוועדה כי "ספק אינטרנט יספק למנוייו שירות יעיל לסינון של אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט, בשים לב למקובל בתחום", במקום בסוג ובדרך שיקבע השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully