וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסכים של מחר: חכמים ותלת-מימדיים

שורה של מסכי טלוויזיה חכמים לצד חידושים בתחום מסכי התלת-מימד הוצגו ב-CES. "הם קלים לתפעול", מבטיחות החברות

היום של מסיבות העיתונאים בתערוכת CES לא היה שייך רק למסכי טלוויזיה, אך כמו תמיד אלו תפסו מקום של כבוד באירועים של חברות הענק. לאחר שבשנה שעברה מרבית החברות שמו דגש בעיקר על התלת-מימד, מעניין היה לראות מה יקרה השנה.

תראו כמה זה קל!

בהיעדר קפיצות דרך טכנולוגיות בתחום התצוגה, התמקדו כמעט כל יצרניות המסכים בקלות השימוש. כיוון שמסך הטלוויזיה נותן היום לרבים מאתנו גישה להרבה יותר משידורים רגילים, מרגישות החברות צורך להסביר לאנשים שגם לאפשרויות החדשות ניתן לגשת בקלות. כך, למשל, הדגש העיקרי של LG במסיבת העיתונאים שלה היה "טכנולוגיות חכמות". Smart TV – הפלטפורמה החדשה של החברה, כוללת שלט מזהה הטייה (דומה לשלט של הווי) וממשק חדש שמותאם לשימוש בו. הממשק מבוסס על ווידג'טים (יש גם חנות יישומים) ושיתופי פעולה עם ספקי תוכן מקוונים. במרבית המקרים מדובר בשיתופי פעולה אזוריים, ולא כלל עולמיים. הממשק החדש זמין לא רק במסכים חדשים, כי אם גם דרך קופסה חיצונית שיכולה להתחבר לכל מסך עם HDMI.

מספר שעות לאחר מכן, גם בסמסונג – היריבה המרה של LG – דיברו על Smart TV, אבל בגרסה שלהם. והגרסה הזו כבר ראתה 300 אפליקציות שפותחו לטלוויזיות סמסונג, ו-150 מיליון הורדות של האפליקציות האלה.

לא שוכחים את התוכן

פנסוניק, שהייתה אחת מחלוצות הכנסת תוכן אינטרנטי למסך הטלוויזיה, משיקה באירוע את Viera Connect Market – הן חנות אפליקציות לטלוויזיה והן פלטפורמה פתוחה של IPTV למפתחים. כחלק מההדגמה הציג מנכ"ל Gameloft, אחת ממפיצות משחקי הסלולר הגדולות בעולם, את אחת האפליקציות החדשות - משחק Asphalt 5, בגרסה שתימכר בחנות האפליקציות.

נוסף על כך, חברת Bodymedia הציגה באירוע של פנסוניק מד לחץ דם ודופק שמתחבר לטלוויזיה ומסוגל להציג את המדדים שלכם על המסך בזמן שאתם רואים תוכן. מעבר לכך שזה יאפשר לכם למדוד כמה בדיוק אתם מתרגשים מצפיה ב"אווטר", הדבר נוח לאימוני כושר מול הטלוויזיה.

שארפ שוב שונה מאחרים

שארפ, בניגוד ליצרנים האחרים, נשארים פרגמטיים. לאחר שבשנה שעברה הציגו טכנולוגיה בשם Quattron, בה נוסף צבע צהוב בסיסי בנוסף לאדום, ירוק וכחול, השנה הציגו בחברה אפס חידושי ממשק או שימושיות. מה כן היה שם? מסכים גדולים. ממש גדולים. מסכי קווטרון מגיעים כעת לגודל של 70 אינץ'.

באופן כללי, שארפ נשארת פרדוקסלית כתמיד. החברה, שקנתה את טכנולוגיות התמונה של פיוניר והשתמשה בהן כדי ליצור כמה מהמסכים המרשימים ביותר בשוק כיום, נשארת אפורה ומשעממת. זה לאו דווקא דבר רע – לפעמים כל מה שאנחנו רוצים זה מסך מלבני עם מסגרת שחורה. היחידים שסובלים כאן הם העיתונאים, שנאלצו לשמוע הרצאה משעממת שרובה ככולה הקראת מפרטים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

תלת מימד – הדור הבא

אחת הבעיות הגדולות בהכנסת מסכי 3D לבתים היא שהקהל לא כל-כך מאמין בטכנולוגיה הזו. המשקפיים יקרים, יש כאבי ראש ואין מספיק תוכן. כל החברות מתייחסות לעניין. LG, למשל, מבטיחה משקפיים זולים שלא צריך להטעין ושאינן גורמות לכאב ראש. היצרניות גם מבטיחות שיפור באיכות התמונה עצמה.

פנסוניק מתרכזת דווקא בתוכן, כשהיא מציגה חמישה דגמים של מצלמות וידאו המצלמות בתלת מימד (הזולה בהן מגיעה במחיר נמוך מ-1000 דולר) ועדשת תלת מימד למצלמת מיקרו. על פי אחד המציגים באירוע, הדבר יאפשר לאנשים לספר סוג חדש של סיפורים אישיים – דבר שעד כה לא יהיה אפשרי לאנשים להם אין גישה לציוד מקצועי.

בשוליים

כמו תמיד, גם השנה הביאו חברות טכנולוגיה סלבס שירשימו את הקהל. בזמן ש-LG הסתפקו בהקלטה של ג'יין לינץ' (Glee) ובאינטל העלו לבמה את גייב ניואל (מנכ”ל Valve) הייתה זו סוני שגנבה את ההצגה עם הופעת אורח של סת' רוגן.

ל-LG יש מקררים, מכונות כביסה, תנורים ושואבי אבק עם חיבור Wifi. ניתן לשלוט בהם עם אפליקציה. תנור יכול להוריד מתכונים חדשים, מכונות כביסה יכולה להוריד תוכניות כביסה חדשות.


גילוי נאות: הכתב הינו אורח יורוקום-פנסוניק ב-CES 2011

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully