וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויקיליקס

8.1.2011 / 18:41

פרשת ויקיליקס מגיעה לטוויטר: משרד המשפטים האמריקאי הוציא צו המורה לספק מידע מהאתר על פעילי הארגון

סערת ויקיליקס מסרבת להירגע. משרד המשפטים האמריקאי הוציא צו בית-משפט המורה לשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר להעביר אליו מידע הנוגע לחשבונות של פעילי ויקיליקס. בין הפעילים הללו: עורך האתר ג'וליאן אסנג', החייל האמריקאי המואשם בהדלפה לוויקיליקס ברדלי מנינג, פוליטיקאית מאיסלנד, האקר הולנדי ומתכנת אמריקאי. זאת בסמכות חוק המתיר למשטרה לקבל נתונים מסוימים מאתר אינטרנט או מספק אינטרנט אם הם רלוונטיים לחקירה פלילית המתקיימת.

הנתונים שהממשל מבקש לקבל הם החל מנובמבר 2009 וכוללים כתובות אי-מייל, פרטי התחברות שונים, כתובות IP וגם פרטי תשלום. לאחר קבלת הצו שלחה טוויטר הודעה זו למשתמשים הרלוונטיים:

"משתמש טוויטר יקר,
אנו כותבים לך כדי לידע אותך שטוויטר קיבלה מסמכים משפטיים הדורשים מידע בנודע לחשבון הטוויטר שלך. ההליך המשפטי דורש מטוויטר לספק מסמכים הקשורים לחשבונך. טוויטר תגיב לדרישה זו תוך עשרה ימים מהיום שהתקבלה אלא אם נקבל ממך הודעה שהגשת בקשה לחסום מהלך זה או שהעניין נפתר בצורה אחרת".

נציג של החברה סרב להגיב ספציפית על העניין, ורק ציין כי טוויטר מחויבת להודיע למשתמשיה על מצב כזה – כל עוד המחוק מתיר לה לעשות זאת. שר המשפטים של איסלנד אוגמונדר ג'ונסון תיאר את דרישת הפרטים של פוליטיקאים איסלנדיים כ"מוזרה". "אם נצליח להפוך את הממשל לשקוף ולאפשר מבט למה שמתרחש במדינות המעורבות במלחמו – זה יכול להיות רק טוב".

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully