וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבב אחד, שני מעבדים

אינטל הציגה בתערוכת CES את השבב הראשון בעולם הכולל מעבד ומעבד גרפי ביחד. "הוא מתאים גם לגיימרים", הבטיחו

מולי אדן נראה מרוצה. אדן, רק לפני חצי שעה נתן סמנכ"ל אינטל ומנהל חטיבת המחשבים האישיים נתן את הופעת חייו. הוא עלה לבמה של מסיבת עיתונאים ב-CES – תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית הגדולה בעולם, לאחר הקדמה קצרה של מנכ"ל החברה פול אוטליני, והצליח לא לאבד את הקהל במשך שעה של הרצאה על מעבדים.

הסיבה לכך היא, בעיקר, שאדן הוא נואם מעולה. בו בזמן אי אפשר להתעלם מדבר נוסף: מסיבת העיתונאים אותה העביר הייתה מלאה עד אפס מקום. עשרות אנשים כלל לא הצליחו להיכנס לאולם. בדרך כלל, הכבוד המפוקפק של תכנון לקוי שמור לחברות שמתעסקות בציוד שמעניין צרכנים יותר ממעבדים, אבל הפעם ידעו הכל כי מדובר בהכרזה שצריכה להיות חשובה. לצרכנים, לא ליצרני מעבדים.

מעבד ומעבד גרפי בשבב אחד

אדן לא אכזב. תוך שהוא מציין כי "מי שמניע את השינויים בשוק כיום הוא הצרכן", הוצגה פלטפורמת המעבדים החדשה של אינטל – Sandy Bridge. לראשונה בעולם הצרכני כוללת הפלטפורמה חיבור של מעבד עם מעבד גרפי על שבב אחד. והחיבור הזה גרם למולי אדן לזרוק כמה הצהרות סנסציוניות לאוויר האולם. לדבריו, המעבד הגרפי המובנה הזה טוב מספיק לא רק לאנשים שרק גולשים ברשת ומשתמשים במעבד תמלילים, כי אם גם לגיימרים.

כדי להוכיח את הנקודה שלו, העלה אדן לבמה את גייב ניואל – מנכ"ל חברת Valve (האחראית על המשחק Half Life) שהסביר כמה נהנה לעבוד עם הארכיטקטורה של המעבד החדש. במהלך האירוע אף נערכה הדגמה חיה של Portal 2, כאשר זה רץ על Sandy Bridge.

במהלך ראיון לאחר מסיבת העיתונאים, מולי אדן זהיר. הוא לא מוכן להגיד שעבור "רוב" האנשים המעבד החדש יספיק, אלא מעדיף להשתמש בתיאור "עבור רבים". לאחר מכן, הוא קצת מתחרט, וחוזר לומר ש"מרבית המשתמשים ימצאו שהמוצר שלנו מספיק עבורם".

ארכיטקטורה אנטי-פיראטית

אבל משחקים זה לא הכול. Sandy Bridge פותחת לאינטל דלת למועדון נוסף: גן סגור של מולטימדיה. מנגנוני האבטחה המובנים במעבדים החדשים מאפשרים הזרמה בטוחה (פירוש: כזו שלא נפרצה. עדיין) של תוכן מהאינטרנט אל המחשב, מה שמסיר עבור האולפנים את הפחד מיצירת עותקים פיראטיים. וכך, הצרכן יוכל לקבל סרטים בהפרדה גבוהה מוקדם יותר, כי האולפן לא יפחד להפיץ אותם דרך האינטרנט. כל זה, כאמור, רק אם הצרכן משתמש במעבד Sandy Bridge.

כשאני שואל את אדן על הגן הסגור הזה, נראה כאילו הוא קצת נעלב. לדבריו, אינטל השקיעה המון במאמצי האבטחה של השבבים החדשים, ולה הזכות לקטוף את הפירות שמניב העץ הזה. זה לא הוגן לבקש מאינטל לשתף את הארכיטקטורה הזו עם אחרים.

העתיד: היברידי

כיוון שמולי אדן הוא אחד האנשים שאחראים בצורה הכי ישירה על עתיד המחשוב האישי, אני שואל אותו על העתיד הזה. מה שמעניין אותי הוא האם אנחנו בכלל צריכים מחשב – חיה מיושנת ומסורבלת עם מוח סטטי שבדרך כלל גדול עבור הפונקציות שלו אך דווקא ברגעי המשבר לא מספיק; או שמא הגיע הזמן של המסופים, שהמוח שלהם נמצא בענן, על שרתי אינטל? לדבריו, אין כיום, ולא יהיה בעתיד הקרוב, צינור רשת עבה מספיק כדי להעביר את כל המחשוב שלנו לענן. העתיד, לדבריו, היברידי – שילוב בין עיבוד לוקאלי לבין עיבוד ענן, שמאפשר למחשב שלכם לקבל את המשאבים שהוא צריך באותם רגעי המשבר.

כשהוא מסתכל על ההספדים הפופולריים למחשב האישי הוא לא מפחד כלל, לטענתו. “המחשוב האישי נמצא בצמיחה אדירה. אני לא מפחד מיום הדין. בו בזמן, אינטל רוצה להרחיב את העסק, לא סתם לגדול." וכך, נכנסת החברה בצורה אסרטיבית גם לעולם הסמארטפונים - כניסה שאת תוצאותיה הראשונות נוכל, כנראה, לראות ולהרגיש ממש בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully