וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק החדש של מוטורולה

מוטורולה הציגה בתערוכת CES את הפיתוח החדש שלה: סלולרי שמשמש גם כמחשב וכמערכת בידור בשם Atrix

מוטורולה לא משנה את חוקי המשחק - היא מעדכנת אותם. העדכון הזה הוא אחת ההכרזות החשובות ביותר של תערוכת CES השנה. מדובר במכשיר Motorola Atrix, שלוקח צעד אחד קדימה את התפיסה שאומרת כי 80% מהדברים עבורם אנחנו צריכים מחשב יכולים להתבצע בנוחות גם באמצעות טלפון סלולרי.

מהנדסי מוטורולה, שחשבו מה לעשות עם עשרים האחוזים הנותרים, הגיעו לאקוסיסטמה החדשה של האטריקס. זה מתחיל במכשיר – יש לו שתי מערכות הפעלה. הגרעין הוא אנדרואיד 2.2 – זה מה שאתם רואים כשאתם משתמשים בטלפון בצורה הרגילה. אך מסביבו יש מעטפת חיצונית שמתעוררת לאחר שהמכשיר מתחבר אל אחד מהאביזרים הנלווים שלו. המערכת הזו, שמציגה את שכבת אנדרואיד בתוך חלון ומאפשרת לשלוט בה כרגיל, כוללת גם ממשק שמותאם למחשב ולמערכת בידור. בין השאר, כוללת השכבה הזו גם דפדפן פיירפוקס מלא, עם תמיכה בפלאש.

וכדי להפוך את האטריקס למחשב או למערכת בידור, תוכלו להשתמש באביזרים הנלווים. הראשון, והפחות מעניין, הוא תושבת שולחנית פשוטה, הדומה לזו של המיילסטון. היא מגיעה עם שלט, חיבור HDMI ואפשרות לחבר אמצעי קלט כמו מקלדת ועכבר. האביזר השני הוא כבר הרבה יותר מעניין. במבט ראשון זה נראה כמו לפטופ מאוד דק. ואז מסתבר שכלל אין לו מוח. מדובר במעטפת, אליה מתחבר הטלפון באמצעות תושבת מובנית. כל מה שיש בתוך המארז הקטנטן זה סוללה, שמטרתה לעזור לטלפון להפעיל את המסך והמקלדת הגדולים. אם הסוללה המשנית מלאה, היא תוסיף 6-8 שעות לזמן הפעולה של האטריקס

לא רק נראה מרשים

יצא לנו לבהות לא מעט באטריקס, גם להשתמש בו. המכשיר, שפועל על ערכת השבבים Tegra 2 של Nvidia מהיר מאוד הן ללא התושבות והן כשמשתמשים בו בתור מחשב נייד או מערכת קולנוע ביתי (כולל הזרמת תוכן הפרדה גבוהה לטלוויזיה).היתרונות של שילוב כזה ברורים: מוח אלקטרוני אחד, מערכת אחסון אחת ומגוון אביזרים נלווים שמאפשרים לכם להתאים את חווית המחשוב אליכם. לא צריך מחשב שנשאר בסלון כשאתם בעבודה, ולא צריך לסנכרן מידע בין המחשב האישי והנייד.

השאלה היא האם אטריקס חזק מספיק כדי לספק את כל הצרכים האלה. נכון לעכשיו, התשובה היא "לא עבור כולם". רק אנשים שמשתמשים במחשב כדי לצרוך תוכן מולטימדיה ותוכן אינטרנטי יכולים לוותר על הנוחות של מערכת הפעלה "מלאה" ולהסתפק בזו שמציעה מוטורולה או בפתרונות ענן מלאים שמאפשרים לגשת מרחוק למחשב.

אבל כל זה עתיד להיפתר ממש בקרוב, אם האטריקס יצליח. ונכון לעכשיו, לא נראה שמדובר בכישלון. יותר מכך, מוטורולה מקבלת קרדיט על כך שעשתה משהו שטיפוסי דווקא לאנשי סדרת מדע בדיוני – הלכה באומץ למקום אליו אף אחד מעולם לא הלך לפניה. מבחינה רעיונית, האטריקס הוא הצעד הבא בשילוב בין המחשב לטלפון. והצעד הזה נראה – ומרגיש – די טוב.

בשולי הדברים

מישהו צריך לבוא למהנדסי מוטורולה ולתת להם שיעור בהיסטוריה. והשיעור הוא כזה: היו הייתה פעם חברה, מוטורולה שמה. החברה הזו ייצרה מכשיר מאוד פופולרי, בשם רייזר. ואז היא ייצרה עוד אחד, מאוד דומה. ועוד אחד. ועוד אחד. ובסופו של דבר, לאנשים נמאס. נכון לעכשיו, מוטורולה חוזרת על העיצוב שלה רק שנה, אבל זה מתחיל להדאיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully