וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים - מאז ולתמיד

10.1.2011 / 11:59

למרות הטענות על דעיכת הפורמט הבלוגי, נתונים חדשים מגלים צמיחה משמעותית בשימוש בפלטפורמת וורדפרס

השמועות על מות הבלוגים היו מוקדמות. בחודש שעבר פורסם כי כתיבה בבלוגים נמצאת בירידה, והועלו הערכות כי מדובר במדיום שמאבד את הרלוונטיות שלו. כעת מתפרסמים נתונים על פלטפורמת הבלוגים Wordpress.com המגלים שהיא גדלה בקצב מהיר גם בימים אלו.

בשנה האחרונה נפתחו באתר וורדפרס יותר משישה מיליון בלוגים, מה שמביא את כמות הבלוגים הכוללת שבו ל-16 מיליון. הבלוגרים באתר כתבו יותר מפי 2 מאשר בשנה הקודמת. כמות הצפיות הכוללת בכל עמודי הבלוגים שבאתר הגיעה ל-23 מיליארד – 53% יותר מאשר ב-2009. הבלוגרים גם מעלים יותר קבצי מולטימדיה לפוסטים שלהם – 94.5 טרה-בייט. כמות הבלוגים באתר וורדפרס כוללת רק חצי מהבלוגים שמשתמשים בשירותי הפלטפורמה – החצי השני משתמש בפלטפורמה העצמאית אותה ניתן להתקין באתרים אישיים. גם פלטפורמת הבלוגינג למכשירים ניידים צומחת בגדול: 1.4 מיליון אפליקציות הורדו ב-2010, עלייה של 700% מהשנה שעברה.

בחודש שעבר פרסם מכון Pew הבודק את התנהגות האמריקאים באינטרנט דו"ח לפיו כתיבת הבלוגים נמצאת בירידה בקרב בני הנוער וכי רק חצי מהכמות שכתבה בלוגים מתוך פלח אוכלוסיה זה ב-2006 עושה זאת היום. לפי הדו"ח, חלה גם ירידה בין הגילאים 18 ל-33. בגילאים מבוגרים יותר עלתה פופולריות השימוש. הדו"ח הגיע למסקנה כי הבלוגים עברו את שיאם וכי משתמשי הרשת עושים דברים דומים בפלטפורמות אחרות ובחללי אירוח אינטרנטיים שונים. הנתונים שנחשפו על וורדפרס מראים אולי שהבלוגים עדיין לא הולכים מאיתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully