וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאבלטים, הם בכל מקום

טרנד מחשבי הלוח עומד להגיע השנה לממדים עצומים, כך מבין כל מי שמסתובב בתערוכת CES. חבל שלא כולם ראויים

אם להאמין למה שמוצג בימים אלה בתערוכת CES, טרנד מחשבי הלוח עומד להגיע השנה לממדים עצומים. לא ספרנו כמה דגמים שונים של טאבלטים ראינו בתערוכה, אבל קל להעריך שמדובר במאות רבות, אם לא אלפים. יש שיאמרו כי הגיע הזמן, ושמדובר בהתקדמות מרשימה של עולם הטכנולוגיה. אנחנו אומרים שהם טועים – מדובר באחד הבלופים הגדולים ביותר של תעשיית האלקטרוניקה הצרכנית בשנים האחרונות.

כשהאייפד יצא לשוק באפריל של של שנה שעברה, והצליח לכבוש את לבבותיהם של מיליוני בני אדם, החלו המתחרות הגדולות של החברה לחשוב כיצד להגיב. למעשה, ברור כי חשבו על זה גם קודם, אבל באפריל-מאי הצורך שלהן להציג מחשב לוח הפך לאקוטי. המתחרות הקטנות, לעומת זאת, כלל לא הלכו לשולחן השרטוטים – הן החלו לבנות מוצרים נטולי השראה מבלוקים מוכנים מראש. לא ברור איך, אבל זה תפס. גם לאחר הצלחת האייפד והגרסה המותאמת של iOS, הרבה אנשים עדיין חשבו שיהיה זה הגיוני להוציא לשוק מחשב לוח עם גרסה רגילה של אנדרואיד – מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל . גרוע מכך, היצע הטאבלטים של CES מלמד כי הם עדיין חושבים ככה, וגם מצליחים לשכנע אנשים לקנות את המוצרים האלה.

כשבגוגל אמרו בשנה שעברה כי אנדרואיד כלל לא נועדה למחשבי לוח ולא מתאימה עבורם, זו לא הייתה בדיחה – הם באמת התכוונו לכך. ובצדק. גם בגרסה הכי מתקדמת שזמינה כיום, זו מערכת הפעלה שמותאמת למסכים קטנים של טלפונים, הן מבחינת ממשק והן מבחינת האפליקציות המובנות. ההגזמה הפראית של יצרני הטאבלטים עם דחיפת מוצרים לשוק כשהם מצוידים בממשק לא מותאם (ואגב, בהרבה מקרים גם בחומרה לא מתאימה) לא תחזיק זמן רב. הם פשוט ימאיסו את עצמם על הלקוחות, שיתחילו לסרב להשתמש במחשבי לוח של חברות לא מוכרות.

אפשר לסמוך על הגדולים

נקודת האור בסיפור הזה מגיעה מכיוונם של אותם המתחרים הגדולים – אלה שלקחו את הזמן שלהם. הם אמנם פספסו את הגל הראשון של ההתלהבות, אבל מגיעים מוכנים ומצוידים לגל השני שיחל במקביל להשקה של אייפד 2 (ככל הנראה באביב הקרוב).

שניים ממחשבי הלוח האלה השאירו עלינו את הרושם הטוב ביותר. הראשון שבהם הוא ה-Playbook של בלאקברי, מבית RIM הקנדית. לא ידענו למה לצפות כשבאנו להתנסות בו, אבל גילינו ממשק מעניין ומהיר מאוד (מאוד!), יחד עם דפדפן מצוין ואפליקציות מעניינות. נראה כי RIM מנסה קשה ליצור מחשב לוח שיתאים גם לאנשי עסקים וגם ללקוחות הפרטיים שלה, ובאמת שווה לעקוב אחר מה שיקרה עם ה-Playbook.

המחשב השני שהצליח להרשים אותנו עד מאוד עשה זאת בפעם השניה בתוך שנתיים. מדובר ב-U1 של לנובו: מחשב הלוח ההיברידי. במבט ראשון, מדובר בנטבוק. ואכן, זהו מחשב קטן, עם מסך 10 אינץ', שמריץ את חלונות 7. אך אם תתלשו את המסך מהמחשב, תגלו שמסתתר כאן מחשב לוח שמריץ אנדרואיד עם ממשק ייחודי של לנובו, שהופך את השימוש בו להרבה יותר נוח. בזמן הזה, את המחשב האחר (שמסתתר מתחת למקלדת) תוכלו לחבר בלי בעיה למסך חיצוני אחר. בשנה שעברה, הציגה לנובו את ה-U1, אך הוא מעולם לא הושק. כעת מבטיחים בחברה השקה בסין בחודש מרץ, והשקה בארצות הברית באפריל-מאי.

וכן, לא דיברנו על ה-Xoom. מחשב הלוח הראשון של מוטורולה הולך להיות הראשון שמשתמש במערכת ההפעלה Android 3.0, אשר הינה הגרסה הראשונה של אנדרואיד שתוכננה מתוך מחשבה על מחשבי לוח. הסיבה לכך שלא דיברנו עליו היא שמוטורולה לא באמת הציגה אותו ב-CES. מה שהוצג היה מחשב לוח גנרי, אליו הוטענו סרטוני הדגמה של אנדרואיד 3. אלה נראו בעיקר שיווקיים, ולא מאוד עזרו להבין כמה טוב יהיה הממשק עצמו.

חושבים על הממשק

אי שם באמצע, בין מחשבי הלוח המעצבנים שעושים שירות רע לענף כולו לבין המוצרים הבאמת ייחודיים, נמצאים ניסיונותיהם של מספר חברות מוכרות ומוערכות להיכנס לעולם הזה מדלת צדדית. קחו, למשל, את HP. ענקית המחשוב אמנם הציגה כבר מחשב לוח אחד שמבוסס על חלונות וצפויה להציג בחודש הבא עוד מספר מחשבים מבוססי WebOS, אך בו בזמן היא גם משיקה מדפסת עם מחשב לוח משלה(!).

חברת ענק נוספת, פנסוניק, הציגה ליין שלם של מחשבי לוח שמתממשקים עם מסכי ה-Viera שלה, כשהמטרה היא לא רק ליצור שלט חכם אלא באמת לעשות מסך נלווה שיכול לשמש להצגת תוכן נוסף.

תיאורטית, מדובר בגימיק טיפשי. מעשית, לאחר התנסות בשני המוצרים האלה, אפשר להגיד ששניהם דווקא מוצלחים יחסית, כל עוד מה שמצפים מהם זה להיות אביזר נלווה ולא מחשב לוח מלא. יתרה מכך, ניכר כי שתי החברות השקיעו במחשבה על הממשק של מחשב הלוח כך שיתאים למוצר אליו הוא נלווה. מחשב לוח מלא בתפקיד שלט אולי נשמע מופרך, אבל זה רק כי עוד לא התרגלנו לכך, ולכך שטאבלטים, הם בכל מקום.


גילוי נאות: הכותב הוא אורח חברת פנסוניק בתערוכה.

  • עוד באותו נושא:
  • ces
  • מחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully