וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית ראשונה הוגשה נגד רשמיות הדומיינים

ענבל אורפז

10.1.2011 / 16:59

הטענה: הרשמיות ניצלו לרעה את הסמכויות שהוקנו להן וביצעו שימוש מסחרי בדומיינים במטרה להתעשר שלא כדין

תראה טרם הגשת תביעה ייצוגית נשלחה לארבע רשמיות דומיינים, בגין שימוש מסחרי בדומיינים בעברית במטרה להתעשר שלא כדין. התובעים טוענים כי תהליך הרישום בוצע על-ידי החברות בניגוד להסכמים עם התובעים ועם איגוד האינטרנט. במכתב שנשלח לרשמיות הדומיינים נכתב "רישום שמות המתחם, נעשה תוך שימוש לרעה בסמכויות שהוקנו לכן מכוח ההסכם מול איגוד האינטרנט, תוך הפרת חובת תום הלב בקיומו, בניגוד למטרות האיגוד לקידום האינטרנט בישראלי, ותוך הפרת התחייבויותיכן לעודד ולא לפגוע בתחרות המסחרית ההוגנת". ההתראה נשלחה בשמם של עידן לוי-וקסלר ואדיר רון, אנשי היי-טק ואינטרנט, שהתקשרו עם הרשמיות במטרה לרכוש 220 שמות מתחם בסכום כולל של 25 אלף שקל, אולם בסופו של דבר הצליחו השניים לרשום 24 שמות בלבד. התובעים מיוצגים על ידי עורכי הדין טל יצחק רון ומשה בן בסט ממשרד עורכי הדין "טל רון, דריהם ושות' חברת עורכי דין".

הדומיינים אותם הזמינו השניים הם שמות גנאריים הנחשבים למבוקשים, ובהם פיצה, חתונה, דירות והשקעות, שחלקם נרשמו בסופו של דבר על שמם של בעלי רשמיות האינטרנט. לטענת השניים, עסקיהם "תלויים בקשר הדוק בשמות המתחם", ובגלל שלא קיבלו את הדומיינים שהזמינו לתובעים "נגרמים הפסדים המוערכים במאות אלפי שקלים", משום שהרשמיות מונעות מהם לממש רווחים עתידיים משימוש בשמות המתחם. ארבע הרשמיות אליהן נשלח מכתב ההתראה הן פוליגן, Live DNS, דומיין דה נט ואינטרספייס.

במכתב שמפנים התובעים אל הרשמיות, הם כותבים: "עולה כי העברתן את החזקה בשמות המתחם הנ"ל לידי גורמים המזוהים איתכן, וזאת במטרה להתעשר שלא כדין על חשבונם של מרשינו". בנוסף מעלים התובעים טענה נגד הרשמיות כי גורם מטעמן "התנה קבלת חלק מן השמות בתשלום נוסף מצד מרשינו, וזאת בניגוד לכל דין". לסיכום טענותיהם, כותבים התובעים כי "רישום שמות המתחם, נעשה תוך שימוש לרעה בסמכויות שהוקנו לכן מכוח ההסכם מול איגוד האינטרנט, תוך הפרת חובת תום הלב בקיומו, בניגוד למטרות האיגוד לקידום האינטרנט בישראל, ותך הפרת התחייבויותיכן לעודד ולא לפגוע בתחרות המסחרית ההוגנת".

בין הראיות שמציגים התובעים, רשימה של 15 דומיינים מבוקשים הרשומים על שם חברות הרישום עצמן או מנהליהן, ובהם 'נדלן' ו'ביטוח' שנרשמו על שם איציק נוסצקי מייסד ומנכ"ל אינטרס פייס, 'השקעות', 'דירות', 'חתונה' ו'פיצה' שרשומים על שם קובי שחר סמנכ"ל טכנולוגיות ומייסד Live DNS, ו'אינטרנט' שרשום על שם חברת דומיין דה נט. טרם הגשת התביעה מציעים התובעים פשרה לרשמיות הדומיינים לפי הרשמיות יעבירו לתובעים את שמות המתחם הנותרים לתובעים כפי שהתחייבו בהסכם, להתחייב בכתב ולחדול מלעשות כל שימוש בשמות המתחם שרכשו התובעים או לחילופין לפצות את התובעים בסכום שלא יפחת מ-200 אלף שקל. יש לציין כי התובעים אינם דורשים את ביטול הליך הרישום שלטענתם נעשה שלא כדין.

לפני שבועיים נפתח לרישום שמות המתחם בעברית, אולם כשפורסמו תוצאות הרישום התברר כי רשמיות הדומיינים, אשר קיבלו רישיון מטעם איגוד האינטרנט הישראלי, רשמו על שמן ועל שם אנשים המזוהים עמן שמות מבוקשים במיוחד. זאת, בניגוד להסכם הסמכת הרשם שנחתם בין איגוד האינטרנט לרשמים, לפיו "להימנע מרישום דומיינים במטרה להציעם לשימוש או אחזקת צדדים שלישיים ויימנעו מכל רישום לאחזקתם של שמות שאינם דרושים לשימושם". לפני יותר משבוע, שלח איגוד האינטרנט מכתב לרשמיות בו נכתב כי "יבטל את כל פעולות הרישום שהוגשו על ידיכם או על-ידי מי שקשור עמכם, ביחס לשמות המתחם המפורטים במכתב זה - וזאת בתוך 48 שעות ממועד מכתבי זה". אולם, עד שעה זו טרם בוטל הרישום.

  • עוד באותו נושא:
  • דומיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully