וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'התפוטר' מנכ"ל AMD

מתן מיטלמן

11.1.2011 / 16:12

מנכ"ל חברת השבבים השניה בגודלה בעולם נאלץ להתפטר על רקע חוסר שביעות רצון בקרב חבר המנהלים

דירק מאייר, מנכ"ל AMD, חברת השבבים השניה בגודלה בעולם, התפטר מתפקידו אתמול (ב'). הצעד התקבל בהבנה בקרב חברי הדירקטוריון של החברה, כאשר ההנחה היא שבחודשים האחרונים גברה חוסר שביעות הרצון מתפקודו של המנכ"ל. חוסר היכולת של החברה לכבוש את שוק השבבים המיועדים לשרתים מידי אינטל, כמו גם התגובה המאוחרת שלה להתפתחות שוק הטאבלטים והסמארטפונים, הם שהובילו ככל הנראה להתפטרותו. ההודעה התקבלה בהפתעה מסויימת בתעשיית ההיי-טק העולמית, על רקע התחזית להכנסות יפות של החברה ברבעון הרביעי של 2010.

מאייר, שכיהן כמנכ"ל AMD במשך יותר משנתיים, הצליח לייצב את החברה במהלך תקופה כהונתו, זאת לאחר שסבלה מקשיים רבים בשנים שקדמו לכך. עם זאת, ההערכות הן שחזונו כמנכ"ל לא היה רחב מספיק והותיר את מהלך החדירה של חברת השבבים המתחרה, Nvidia, לשוק הסמארטפונים, ללא מענה. דוגמא לכך היא האמירה של מאייר מחודש אוקטובר בשנה שעברה, כאשר הסביר כי החברה תייצר שבבים לטאבלטים רק כאשר "השוק יגדל ויצדיק את השקעה".

בהודעה שפרסמו חברי דירקטוריון החברה, צוין כי הם מצפים מהחברה להראות "צמיחה משמעותית" ושהם מאמינים כי שינוי במנהיגות החברה יוביל לכך. ע"פ הדוחות הכספיים שהציגה החברה לרבעון השלישי ב-2010, הפסידה החברה 118 מיליון דולר, על אף הכנסות של כ-1.62 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully