וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנדרואיד נדבק בקלות

12.1.2011 / 12:03

לקוד הפתוח יש מחיר: מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד חשופים יותר לפגיעה של וירוסים

מערכת ההפעלה הסלולרית "אנדרואיד" מבית גוגל חשופה יותר לווירוסים מאשר זו של מכשיר האייפון של אפל. כך קובעת חברת האבטחה "טרנד מיקרו". הסיבה לכך היא העובדה שבניגוד לגן הנעול של אפל, האנדרואיד היא מערכת קוד פתוח, המאפשרת להאקרים ללמוד ולהבין את הארכיטקטורה שלה ואת הקוד בו היא בנויה. בעוד שבאפל כל אפליקציה חייבת לעבור אישור, באנדרואיד המתכנתים יכולים לפתח בחופשיות יתרה.

"חייבים לתת לאפל קרדיט על זהירותם. זה בלתי אפשרי להכניס סוגים מסוימים של וירוסים למערכת שלהם. יש להם קונספט של 'תיבת בידוד' שמונע ווירוסים מסוימים שמנסים לשכפל את עצמם", אמר סטיב צ'אנג, יושב ראש "טרנד מיקרו". עם זאת, גם מכשירי אפל אינם מחוסנים לחלוטין – הם פגיעים לווירוסים המצליחים להערים על המשתמש כדי שיוריד תוכנה מפוקפקת וייתן לה הרשאות.

צ'אנג, שהחברה שבראשה הוא עומד משווקת כעת תוכנת אבטחה לסמארטפונים, העריך כי משתמשי אנדרואיד יקנו יותר תוכנות מסוג זה למכשירים הניידים שלהם. "הסמארטפונים הם המחשבים האישיים הבאים, וכאשר הם יאומצו על ידי חברות וארגונים – איבוד מידע יהיה בעיה משמעותית", אמר. כיום האנדרואיד מפעיל כרבע מהסמארטפונים הקיימים בעולם.

גוגל התייחסה לנושא באומרה כי "המשתמשים מפקידים בכל אמצעי המחשוב לפחות חלק מהמידע שלהם בידי מפתחי האפליקציות. אנדרואיד נקטה צעדים כדי ליידע את המשתמשים על יחסי האמון האלו ולהגביל את מידת האמון שהמשתמש חייב לתת למפתח אפליקציות מסוים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully