וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדואר ג'אנק היום

12.1.2011 / 14:55

הספאם ממשיך להשתולל ולהתרחב ולהפיץ נוזקות. המדינה ממנה נשלחת כמות הספאם הגדולה ביותר: ארצות הברית

ארצות הברית ממשיכה לעמוד בראש רשימת המדינות מהן נשלחת כמות הספאם הגדולה ביותר. כך מראה סקר מעודכן של חברת האבטחה Sophos. 18.83% מכלל הספאם העולמי נשלח ממנה. אחרי ארצות הברית, ובהפרש ניכר, נמצאת הודו – עם 6.88%. ברזיל במקום השלישי עם 5.04%, רוסיה עם 4.64% ואנגליה עם 4.54% (ירידה קלה מחמשת האחוזים של המדינה בסקר הקודם שנערך בנושא). ישראל יכולה להתעודד – היא כלל אינה נמצאת ברשימה שפורסמה, הכוללת את 12 המדינות המפיצות הגדולות ביותר מתוך 232 מדינות מהן מתרחשת פעילות כזאת.

פעילות הספאם מוכחת כמשתלמת – 36 מיליון אמריקאים דיווחו כי רכשו תרופות מחנויות מקוונות המפיצות את מרכולתן באמצעות דואר זבל. עם זאת, דואר פרסומי כבר אינו הספאם המציק והמזיק ביותר – "סופוס" מדווחת כי יותר ויותר ספאם כולל לינקים לאתרים ולתוכנות זדוניות ולנסיונות פישינג. . "הספאם בהחלט כאן כדי להישאר, אך המוטיבציות והשיטות ממשיכות להשתנות כדי לקצור את התגמול הגדול ביותר עבור הספאמרים", אמר גרהאם קלולי, יועץ טכנולוגי בסופוס. הוא סיפר כי לינקים ערמומיים המובילים את המשתמש לאתרים התוקפים את המחשב שלהם או מנסים לשדל אותם להתקין תוכנת אנטי וירוס מזויפת הופכים לשכיחים יותר.

דרך שליחת הספאם השתכללה בשנים האחרונות וכבר אינה מגיעה רק ממחשבים ייעודיים לכך המופעלים על ידי הספאמרים. כיום יש ספאמרים שמשתלטים על מחשבים של משתמשים רגילים ובעזרת תוכנה זדונית שהצליחו לגרום להם להתקין עליה – שולחים דרכם את הדואר. תוכנות כאלו מופצות גם בעזרת לינקים ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק וטוויטר. הכמות של הודעות מסוג זה עלתה בהן וב"סופוס" מדגישים שאין ללחוץ על לינקים בהודעות פייסבוק שנראות מוזרות, גם אם הן מגיעות מחבר שסומכים עליו. סביר להניח שהוא עצמו נפל בפח ולחץ על לינק זדוני, שלאחר מכן מפיץ את עצמו לכל רשימת החברים.

  • עוד באותו נושא:
  • ספאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully