וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המופע של סטיב

6.10.2011 / 13:16

איך הפך סטיב ג'ובס לאחד האנשים החשובים בעולם הטכנולוגיה? מ-Apple II ועד אייפד - 35 שנות פעילות

אפריל 1977

פחות משנה לאחר שחברת אפל הוקמה, סטיב ג'ובס (אז בן 22) הציג בכנס West Coast Computer Faire את Apple II – המחשב המסחרי הראשון של החברה, והמחשב הביתי המצליח הראשון בעולם. ומה עם Apple I? רק 200 יחידות ממנו יוצרו, עבור לקוחות של חנות מחשבים אחת.

ינואר 1981

לא רק טום סלק וברט ריינולדס - גם סטיב ג'ובס הצליח לא להראות מביך עם שפם. כאן המייסד של אפל מדגמן למגזין טיים עם ה-Apple II, שבתחילת שנות השמונים כבר נמכר במיליוני יחידות. באותן השנים, היה זה כבר דגם Apple II Plus, שכלל את שפת התכנות BASIC בגרסת Applesoft שלה.

ינואר 1984

היריבים הנצחיים - סטיב ג'ובס וביל גייטס, מתראיינים בשנת 1984. היריבות בין השניים תודלקה במשך שנים על ידי עקיצות הדדיות בעיתונות, אך בתחילת שנות ה-2000 הידקו אפל ומיקרוסופט את שיתוף הפעולה כאשר אפל עברה להשתמש במעבדי אינטל וסללה את הדרך לחלונות על מק. ב-2007, לאחר יותר משני עשורים בהם לא הופיעו יחד, רואינו ג'ובס וגייטס בכנס של הוול סטריט ג'ורנל.

אוקטובר 1988

וזו כבר לא אפל. ב-1985, לאחר מאבק כוחות פנימי באפל, פוטר ג'ובס מהחברה שעל מקימיה נמנה על ידי המנכ"ל ג'ון סקאלי. בעקבות הפיטורים, הקים סטיב ג'ובס את NeXT Computer, שהחלה לייצר את המחשב המתקדם NeXTcube. כאן אתם רואים את בכירי NeXT, בחשיפה הראשונה של החברה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מרץ 1996

ושוב אפל. ב-1996, קנתה אפל את NeXT בכחצי מיליארד דולרים, ומספר חודשים לאחר מכן מינתה מועצת המנהלים של החברה את סטיב ג'ובס למנכ"ל החדש-ישן. בתפקיד הזה הוא החזיק עד סוף אוגודט 2011, והתקופה שהחלה עם חזרתו לאפל נחשבת לתור הזהב של החברה, שדשדשה מאחור בתחילת שנות ה-90.

מאי 1998

שנתיים לאחר שחזר לאפל, סטיב ג'ובס מצטלם עם הבייבי החדש שלו – ה-iMac. מדובר בשיתוף הפעולה הראשון בין ג'ובס לבין ג'וני אייב, שמונה לסמנכ"ל בכיר של עיצוב תעשייתי בחברה. הצמד ג'ובס-אייב נחשב לאחראי על העיצוב של קו מוצרי אפל הנוכחי, שמתמקד ביופי, אסתטיקה ופשטות.

יולי 1999

אחרי האיימק, הגיע גם האייבוק. ג'ובס, עם הג'ינס והחולצה השחורה שהפכו לסמל, מחזיק כאן את הדגם הראשון של ה-iBook G3 – מחשב נייד לצרכן הפשוט ששם דגש על עיצוב הדומה לזה של האיימק. הנייד הפך ללהיט בארה"ב, אך תוך מספר שנים החליטה אפל לוותר על העיצוב המצועצע.

יולי 2002

תגידו שלום לאייפוד. נגן המדיה של אפל אמנם הוצג כבר ב-2001, אך כאן, באירוע ה-Macworld, החלה ההיסטוריה שלו כנגן המצליח בעולם. באירוע הזה, הכריז ג'ובס כי האייפוד יתמוך לא רק במק, אלא גם במחשבים אחרים, כך שכל אחד יוכל לסנכרן את המוזיקה שלו לנגן.

ינואר 2004

אייפוד כבר יש לנו, אבל הוא גדול מדי. הפתרון? אייפוד מיני. ג'ובס מציג לעולם את הגרסה המוקטנת של האייפוד, ופוצח בתחרות של הנגן הקטןהדקהקל בעולם, בה ממשיכה אפל עד היום בלי להבין שהיא המתחרה היחידה. כחצי שנה לאחר שהתמונה צולמה, הודיע סטיב ג'ובס לראשונה כי הוא חולה בסרטן.

ינואר 2007

האייפון כאן. הטלפון של אפל מוכרז, ומוצג לראשונה כשהוא בידיו של סטיב ג'ובס, במקרוורלד 2007. יחד עם ההתלהבות מהמכשיר, מתחילים העיתוניים לציין כי ג'ובס עצמו נראה רזה מתמיד, ושמועות על מצבו הבריאותי מתחילות לתפוס כותרות.

ינואר 2008

סטיב ג'ובס מוציא מעטפה מכיסו, ומהמעטפה הזו מוציא את המקבוק אייר – המחשב הדקיק והחדש של אפל. האירוע הוא מקוורלד 2008, ובדיחות מרושעות משוות בין הרזון של ג'ובס לבין הרזון של המקבוק החדש. זו תהיה ההופעה האחרונה של ג'ובס במקרוורלד – ב-2009 פיל שילר יתפוס את מקומו, והחל מ-2010 אפל מפסיקה להשתתף בכנס ה-Macworld בכלל.

ינואר 2010

כחצי שנה לאחר שחזר מחופשת מחלה, סטיב ג'ובס מתיישב על הכורסה שהוצבה עבורו באולם בסן פרנסיסקו, ומציג את מחשב הלוח iPad. מחשב הלוח נראה טוב, ג'ובס לא. הוא רזה מתמיד, מציג את המכשיר עם הרבה פחות מרץ מההכרזות הקודמות, אבל עדיין מצליח לשלהב את הקהל.

ינואר 2011

"צוות,
בעקבות בקשתי, מועצת המנהלים אישרה לי חופשת מחלה כדי שאוכל להתמקד בבריאותי. אמשיך לכהן כמנכ"ל ואהיה מעורב בהחלטות אסטרטגיות חשובות עבור החברה.

ביקשתי מטים קוק לקבל על עצמו את האחריות לפעילויות היום-יומיות של אפל. אני בטוח שטים ושאר צוות הניהול הבכיר יעשו עבודה מצויינת ביישום התוכניות המרגשות שיש לנו ל-2011.

אני אוהב את אפל כל כך, ומקווה לחזור ברגע שאוכל. בינתיים, משפחתי ואני נעריך מאוד את כיבוד פרטיותנו.

סטיב.
"

אוקטובר 2011

הודעה מטעם דירקטוריון אפל: "אנו מצרים מאוד להודיע כי סטיב ג'ובס הלך לעולמו היום. הגאונות, התשוקה והאנרגיה של סטיב היו מקור לאינספור חידושים שמעשירים ומשפרים את חיי כולנו. העולם טוב יותר ברמה אותה אי אפשר לכמת בגלל סטיב. אהבתו הגדולה הייתה לאשתו, לורן, ולמשפחתו. לבבותינו עמם ועם כל מי שנהנה ממתנותיו הבלתי רגילות".

באתר אפל נכתב "אפל איבדה גאון יוצר ובעל חזון, והעולם איבד אדם מופלא. אלה מאיתנו שהתמזל מזלם להכיר את סטיב ולעבוד עמו איבדו חבר יקר ומורה מעורר השראה. סטיב משאיר מאחוריה חברה שרק הוא היה יכול לבנות, ורוחו תמיד תהווה את הבסיס של אפל".

הכתבה פורסמה במקור בינואר 2011.

סטיב ג'ובס הלך לעולמו

מה הייתה הצלחתו הגדולה ביותר של סטיב ג'ובס? ספרו לנו בפייסבוק של וואלה! TECH

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully