וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מגיעה לאירן

19.1.2011 / 16:23

בעקבות שינוי מדיניות הממשל האמריקאי תאפשר גוגל לאזרחי אירן גישה לתוכנותיה, ביניהן כרום ו-Google Earth

הממשל האמריקאי הקל את האיסורים על ייצוא שירותי תוכנה לאירן, וגוגל נכנסת בעקבות כך יותר לעומקו של שוק האינטרנט של המדינה האיסלמית. החברה תאפשר שימוש בתוכנותיה השונות באירן, ביניהן הדפדפן כרום, שירות התמונות "פיקאסה" ותוכנת המיפוי Google Earth.

האישור שנתן ממשל אובמה לחברות טכנולוגיה לאפשר שימוש בשירותיהן גם באירן התקבל בגוגל בברכה. "עבדנו כדי לספק את שירותים אלה לאנשים באירן במהירות האפשרית", מסרה דוברת גוגל. בוב בורסטין, מנהל המדיניות של גוגל, אמר כי הוא מקווה שפעולה זו תסייע לפעילי זכויות אדם בכל העולם לקחת "צעד קטן בדרך ארוכה". החברה מסרה כי מוצריה נועדו לאפשר לאנשים לתקשר, לחלוק דיעות ולמצוא מידע, וכי היא מאמינה שיותר מוצרים זמינים משמע יותר בחירה, חופש וכוח לאינדיבידואלים – באירן וברחבי העולם.

שרת החוץ של ארצות הברית הילארי קלינטון התבטאה בעבר על חשיבות החופש באינטרנט וציינה שהוא מהווה חלק מרכזי במדיניות החוץ של המדינה, בין השאר הודות לקטעי וידאו פוסטים בבלוגים המתדלקים התנגדות המדינות בהן האזרחים מדוכאים על ידי השלטון. אירן, מצידה, חוסמת את הגישה לרשתות חברתיות ולשורה של אתרים אחרים, רובם אירניים. הממשלה טוענת ששירותים דוגמת פייסבוק וטוויטר משמשים את אויבי אירן בניסיונם להפיל את השלטון.

למרות השינוי במדיניות, גוגל תמשיך להגביל את הגישה לשירותיה בקובה, צפון קוריאה, סודאן וסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully