וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק לכל פועל

20.1.2011 / 13:28

גם נטולי סמארטפון יוכלו מעתה לגלוש בפייסבוק בסלולר: החברה השיקה אפליקציה עבור מכשירים פשוטים

פייסבוק מגיעה גם לטלפונים הסלולרים שאינם סמארטפונים. אם עד עתה יכלו רק משתמשיהם של טלפונים יקרים ומשוכללים לגשת לרשת החברתית – בקרוב יוכלו לעשות זאת גם מחזיקי טלפונים ישנים ומתוחכמים פחות. השינוי הזה קורה בזכות אפליקציה סלולרית חדשה שמשיקה פייסבוק ומיועדת לפלח שוק בסיסי זה, שמהווה למעשה את רוב העולם הסלולרי.

האפליקציה החדשה תעבוד על 2,500 מכשירי טלפון בסיסיים שונים, בין השאר של נוקיה, LG וסוני-אריקסון. היא נבנתה עם חברת Snaptu הישראלית, המייצרת בעצמה אפליקציה סלולרית דרכה ניתן לגלוש בפייסבוק ובעוד רשתות חברתיות. היא עוצבה בצורה בסיסית המספקת גלישה פשוטה וגלילה מהירה, ותאפשר עדכוני סטטוס וצפייה בתמונות של חברים, וכן סנכרון חברים לאנשי קשר בטלפון.

האפליקציה תסופק על ידי 14 ספקי סלולר ברחבי העולם. תשעה מהם יציעו אותה כבר בזמן הקרוב, כאשר השאר יכניסו אותה לשימוש מעט לאחר מכן. בין המדינות שבהן יציעו ספקים את השירות: סרי לנקה, אוקראינה, פולין, ערב הסעודית, הונג קונג, קנדה ומקסיקו. ישראל אינה כלולה ברשימת המדינות, אך בבלוג הרשמי של פייסבוק נכתב כי החברה מתכננת להרחיב את שיתוף הפעולה לעוד מדינות וספקיות שירות. פייסבוק הגיעה עם ספקיות הסלולר להסכם לפיו ב-90 הימים הראשונים לאחר השקת האפליקציה – לא ישלמו משתמשיה על צריכת שירות ה-Data שיתבצע דרכה.

פייסבוק כבר ניסתה בעבר לספק ממשק למשתמשים בכלי גלישה משוכללים פחות, כאשר יצרה גרסת "לייט" לאתר, שיועדה לטלפונים פשוטים ולרשתות איטיות. גרסה זו בוטלה לבסוף. פייסבוק לא ויתרה על שוק זה, שכן השוק הסלולרי הוא ממנועי הצמיחה הגדולים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully