וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לעוגיות המרגלות

25.1.2011 / 11:53

הדפדפנים כרום ופיירפוקס יספקו אפשרות לחסום קבצים שנועדו לנטר את פעילות הגולשים, כל אחד בשיטתו שלו

בעקבות דרישתה של רשות הסחר הפדרלית האמריקאית להוסיף לדפדפנים אפשרות המבטלת שימוש ב"קוקיז" העוקבים אחר פעילות המשתמש – מוסיפה גוגל פיצ'ר כזה לדפדפן שלה, "כרום". כעת יכולים המשתמשים להגדיר אם הם מעוניינים בקבצים האוספים את המידע שהם משאירים ברשת ומנטרים את פעילותם. גם הדפדפן "פיירפוקס" של ארגון מוזילה גילה כי הוא עובד על אפשרות כזאת.

הפיצ'ר החדש יכול להיות מוטמע בכרום דרך תוסף בשם Keep My Opt-Outs. הוא מרכז בקשות אי-הכללה (Opt-Outs) מרשתות פרסום ששותלות קוקיז במחשבי המשתמשים. לפחות 15 הרשתות הבולטות הללו כלולות בתוסף. גוגל הדגישה כי לאחר התקנת התוסף, פרסומות לא יותאמו אישית למשתמש בהתבסס על הרגלי הגלישה שלו. "ייתכן שתראו את אותן מודעות שוב ושוב באתרים שונים, או שתראו מודעות שפחות רלוונטיות עבורכם", הסבירה החברה.

בדפדפן פיירפוקס יוכלו המשתמשים לבחור בהגדרות לא לשדר מידע לגורמי פרסום צד-שלישי. כאשר הפיצ'ר יופעל בדפדפן המשתמש – האתרים יקבלו שדר מפיירפוקס שהמשתמש לא מעוניין לקחת חלק בניטור הרגלי גלישה. "אנחנו מאמינים שלשיטה שלנו יש פוטנציאל רב יותר לטווח ארוך, מכיוון שמדובר במכניזם יותר ברור ואוניברסלי מאשר קוקיז או רשימות שחורות", אמר אלקס פוולר, מנהל המדיניות הציבורית במוזילה. גם ברשות הסחר הפדרלית מתרשמים יותר ממאמציה של מוזילה. דובר הרשות אמר כי היא מרוצה ממאמציה של גוגל, אך מוזילה ומיקרוסופט נמצאות מספר צעדים קדימה. מיקרוסופט מתכננת לשלב פיצ'ר דומה בגרסה הבאה והתשיעית במספר של אינטרנט אקספלורר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully