וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל לא משלימה עם הפיראטיות

27.1.2011 / 13:06

לידיעת מקלידי "טורנט הסרט טרון": גוגל החלה לצנזר הצעות של השלמה אוטומטית לחיפושים הקשורים לתכנים פיראטיים

גוגל מתחילה להתכופף בפני תעשיית הבידור וארגוני זכויות היוצרים. מנוע החיפוש של החברה החל לצנזר הצעות Auto-Complete הקשורות לפיראטיות. כך הוא כבר לא מציע השלמות חיפוש הכוללות מונחים כטורנט, ביטורנט, utorrent, RapidShare ו-Megaupload. גוגל הודיעה לפני מספר שבועות שתתחיל לפעול כך, והעדכון אכן נכנס לתוקפו השבוע.

המשמעות היא שגם כאשר גולש מתחיל להקליד שאילתא שכיחה (למשל: harry potter torrent) – המנוע לא ישלים אותה בעצמו. עם זאת, לאחר שהגולש עצמו יקליד את השאילתא המלאה – תוצאות החיפוש שיופיעו יהיו נטולי התערבות.

חברות הקשורות לביטויים שצונזרו, ביניהן חברת "ביטורנט" מסן-פרנסיסקו, שאחראית בין השאר על תוכנת ההורדות הפופולרית (והחוקית) utorrent הביעו דאגה על מה שנראה כמו הבעת נכונותה של גוגל לצנזר תכנים וחיפושים כתוצאה מלחץ. זאת אף ללא הודעה מראש לחברות הקשורות בנושא וללא מתן הזדמנות להביע התנגדות מוקדמת לפעולה.

"אנו מכבדים את זכותה של גוגל להגדיר את האלגוריתמים המתאימים לתוצאות החיפוש, אך שם חברתנו הוא ייחודי למדי ואנו בטוחים למדיי שמי שמקליד את שש או שבע האותיות הראשונות שלו ראוי לאותה גישה קלה לתוצאות אותה מקבל מי שמחפש את שמה של חברה אחרת", אמר לאתר TorretFreak סיימון מוריס מחברת ביטורנט. "גוגל אולי לא מבינה שהטכנולוגיה שלנו משמשת למטרות רבות, המספקות ערך משמעותי לתעשיית הטכנולוגיה, לחברות, אמנים וצרכנים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully