וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל: מכירת תוכן? רק דרכנו

1.2.2011 / 12:06

אפל ממשיכה להגביל את מתחריה: הודיעה כי לא יהיה ניתן עוד למכור שלא דרכה תוכן דרך אפליקציות

אפל מגבילה את מתחריה בחנות האפליקציות שלה כדי שאלו לא יהוו תחרות לעסקיה. החברה הודיעה למפתחי אפליקציות, ביניהם חברת סוני, שלא יוכלו עוד למכור ספרים אלקטרוניים באפליקציות שלהם שלא דרך אפל (דבר שיקנה לחברה 30% מהרווחים). אפל דחתה אפליקציית קניית וקריאת ספרים של סוני שהוגשה לאישור בנימוק זה. עוד קובעת אפל שתכנים שנמכרו דרך חנות האפליקציות שלה לא יוכלו להיצרך דרך מכשירים אחרים, שאינם מתוצרתה.

מדובר בצעד מהותי ובשינוי חשיבה אצל אפל. עד עתה האמינה החברה שאם הלקוחות יוכלו לקבל גישה ליותר תוכן מיותר מקורות על מכשירי האייפון והאייפד ברשותם – יותר מכשירים כאלו ימכרו. אפל אף שידרה לאחרונה כי היא מתכוונת להיות יותר משתפת פעולה עם מוציאים לאור שרוצים רמה גבוהה יותר של שליטה על תכניהם הנצרכים דרך האייפד. לצעד זה יכולות להיות השלכות משמעותיות עבור חברות כמו אמזון, למשל, שמתחרות עם אפל בשוק הספרים האלקטרוניים ומציעות תוכנות דרכן ניתן לקרוא ספרים מסוג זה.

"השינוי הפתאומי הזה מרמז אולי שמשהו השתנה בהבנתה של אפל את הפלטפורמה שלה", אמר האנליסט ג'יימס מק'וויווי לניו-יורק טיימס. "אפל התחילה בלעשות כסף ממכשירים. אולי הדבר החדש שכולם מזהים הוא הערך הכלכלי של הפלטפורמה ולא המכשיר".

"כמובן שאפל לא רוצה שמתחריה ימכרו תוכן דרך ערוצים בהם היא אינה שולטת – כך הם ימכרו סרטים, תוכניות טלוויזיה ומוזיקה דרך חנויות המדיה שלהם. כמובן שאפל רוצה נתח מכל התוכן שנמכר במערכת ההפעלה שלה", כתב ג'ייסון קינקייד בבלוג הטכנולוגי טק קראנץ'. "אך העובדה היא שאפל משנה את הכללים בשלב מאוחר. סוני, אמזון ואחרים כבר בנו אפליקציות ופיתחו אסטרטגיות תחת הרושם שיוכלו למכור בעצמם את התוכן שלהן. מאות אלפי אנשים, אם לא מיליונים, התרגלו לקפץ בין קריאה באייפון ובקינדל. זה היופי בפלטפורמה אחת אליה ניתן לגשת מכמה מכשירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully