וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מאשימה את בינג בהעתקה

אנשי גוגל האשימו את מיקרוסופט בכך שמנוע החיפוש שלה - בינג, מעתיק תוצאות חיפוש מגוגל

האם מיקרוסופט משתמשת בתוצאות גוגל כדי לשפר את מנוע החיפוש שלה – בינג? בגוגל חושבים שכן. אנשי החברה, עמית סינגל ומאט קוטס, האשימו בפומבי – דרך הבלוג Search Engine Land - את מיקרוסופט בכך שזו משתמשת בנתונים שמספק מנוע החיפוש של גוגל כשהיא מנסה להחליט על רלוונטיות של דפים. הדבר נעשה לאחר חקירה בת יותר מחצי שנה, במהלכה ניסו בגוגל לאמת את החשדות האלה.

לשם בדיקת החשדות, בנתה החברה מנגנון שמאפשר לה לדרג רלוונטיות של דפים מסויימים לתוצאות חיפוש באופן ידני (מנגנון שהוסר מאז), וקישרה בין 100 מחרוזות אותיות אקראיות לבין 100 תוצאות חיפוש. קודם לקישור הזה, העלו המחרוזות האלה 0 תוצאות הן בגוגל והן בבינג, או שהעלו תוצאות לא קשורות בעליל.

מהנדסי גוגל נשלחו ב-17 בדצמבר לבתיהם עם בקשה להתחיל לחפש את המחרוזות בגוגל ולהקליק על התוצאה הראשונה, כשהם משתמשים בדפדפן האינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט, ובסרגל הכלים של בינג. בגוגל חשדו שדרך שתי התוכנות האלה מקבלת מיקרוסופט מידע על מה שאנשים מחפשים בגוגל, והקישורים אליהם הם נכנסים בעקבות החיפוש. ב-31 בדצמבר, חלק מהמחרוזות החלו להניב תוצאות הזהות לאלה של גוגל גם בבינג.

נכון לעכשיו, מיקרוסופט מגיבה לפרשה דרך Search Engine Land, באמרה "כפי שאתם יכולים לדמיין, אנו משתמשים באותות ודרכים מגוונים כשאנו חושבים על דירוג דפים, אך כמו שחקנים אחרים בתעשייה, לא נרחיב על דרך הפעולה שלנו. זה ברור שהמטרה היא לעשות עבודה טובה יותר בהבנת הכוונה של המחפש, על מנת שנוכל לנחש את התשובה הטובה ביותר והרלוונטית ביותר למחרוזת חיפוש. תוכנות כמו סרגל הכלים של בינג עוזרות לנו עם מידע על אתרים אליהם נכנס המשתמש – אחד הכלים הרבים בהם אנו משתמשים כדי לדרג דפים. “הניסוי של גוגל" נראה כמו פרצה שמטרתה לבלבל ולבצע מניפולציות על חלק מהאותות האלה".

בכך, החברה לא אמרה ישירות שאינה מעתיקה תוצאות חיפוש מגוגל. את זה אמר נציג של מיקרוסופט למרי ג'ו פולי, מבלוג המיקרוסופט של Zdnet. כשביקשה הבהרה לאחר התגובה הראשונה, נענתה בתשובה "אנו לא מעתיקים את התוצאות של גוגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully