וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידאו אחד בשביל כולם

2.2.2011 / 17:35

שירות vid.ly החדש מסייע למפיצי קטעי וידאו להציג כהלכה את קבציהם בכל פלטפורמה אפשרית - ממחשב ועד לסלולר

אם בקבצי האודיו ה-MP3 הוא המלך, ובקבצי תמונה רבים הולכים על ה-Jpeg, לא ברור מי בדיוק שולט בתחום קבצי הווידאו. אתרים שונים ברשת נוהגים להשתמש בפורמטים שונים – AVI, פלאש, wmv ועוד. בנוסף, לדפדפנים הקיימים יש תמיכה בהתקנים שונים, מה שעוד יותר מקשה על האחידות והתאימות (וזה עוד לפני התחלנו לדבר על תקן HTML5 החדש, שגם לו חוקים משלו). ואם כל זה לא מספיק – יש גם את כל הסמארטפונים, שפעמים רבות דורשים פורמטים "משלהם" כדי להקרין וידאו.

התוצאה היא בלאגן לא קטן, שגורם למי שמעוניין להעביר קובץ וידאו לשורה ארוכה של אנשים לקודד אותו מספר פעמים למספר פורמטים (אלא אם הם מעוניינים להשתמש בשירותי וידאו דוגמת יוטיוב, מה שפעמים רבות פותר את הבעיה). את כאב הראש הזה חוסך שירות חדש בשם Vid.ly. הוא נוצר על ידי חברת encoding.com, שמתמחה בשירותי וידאו לרשת. עכשיו היא מציעה אפשרות פשוטה לייצר בקלות וידאו שיעבוד על כל פלטפורמה קיימת – מדפדפנים על המחשב, דרך סלולריים ועד קונסולת משחקים.

השירות של vid.ly לא מייצר פורמט חדש שיעבוד אצל כולם. במקום זה הוא מאפשר למשתמש להזין לתוך ממשק וובי קובץ וידאו (או כתובת אינטרנט בה נמצא קובץ וידאו שכבר הועלה לרשת) ולהעביר אותו תהליך המרה המוני בשני קליקים. Vid.ly מייצר 14 עותקים של הקובץ, בפורמטים שונים, ולבסוף מספק להם לינק אחיד שיעבוד בכל מקום. את הלינק הזה ניתן להעביר הלאה, וכל מי שיפתח אותו – יקבל גרסה המתאימה למכשיר בו הוא משתמש (המערכת יודעת לזהות זאת אוטומטית ולהתאים את עצמה לפלטפורמה).

יודע לזהות עם מי יש לו עסק

"גישה לכתובת בעזרת מכשיר אייפד תנגן את הווידאו עם קידוד H.264 וברזולוציה של 640X480, בעוד שגישה לאותה כתובת עם הדפדפן פיירפוקס תנגן את הקובץ ב-HTML5 ו- Ogg Theora", מסבירים בחברה. הם גם מציינים שם שלא ניתן כרגע לעשות את הפעולה על קטעים שנמצאים ביוטיוב.

השירות כרגע פתוח רק לנסיינים. כדי להיות אחד מהם יש לשלוח בקשה לחברה, וזו שולחת בחזרה קוד גישה. עשינו זאת, ולאחר שקיבלנו את הקוד ניסינו להמיר קובץ וידאו מסוג WMV בגודל של 150 מגה. התהליך היה פשוט (Wizard ברור עם שניים-שלושה שלבים) והמייל עם הלינק לקובץ המומר הגיע אלינו אחרי כרבע שעה לאחר תחילת התהליך. בדקנו אותו בשני דפדפנים – והקובץ התנגן היטב (בכל אחד מהם בפורמט אחר). ניגשנו אליו גם דרך אייפון (מכשיר הידוע כבררן, אם הקובץ הוא בפלאש, למשל) – וגם שם הווידאו נוגן כראוי (בפורמט קוויקטיים של אפל). כמובטח, בכל פעם מצליחה המערכת לזהות את הפלטפורמה עליה היא עובדת ולהתאים אליה אוטומטית את סוג הווידאו שינוגן דרכה. אורכה של הכתובת שמקבל הקובץ המומר דומה לזה שמספקים שירותי קיצור כתובות – מה שהופך אותו לנוח בשירותים נוסח טוויטר.

עם זאת, השירות עדיין דל למדי בפונקציות בסיסיות ומתבקשות – כמו למשל פתיחת חשבון קבוע בו תהיה למשתמש גישה לכל הקבצים שכבר המיר. משתמש שממיר קבצים רבים יצטרך לנהל אותם ולגשת אליהם רק דרך הודעות המייל שקיבל מהשירות, ובאלו אין שם מזהה לקובץ – אלא רק תמונה מתוכו, שאמורה לסייע בזיהויו. אך יש לזכור שמדובר כרגע בגרסת בטא, שבוודאי תשודרג. לפחות בשלב הראשון השירות צפוי להיות חינמי – לקבצים שהם בגודל של עד 1 ג'יגה. גרסה לשימוש מסחרי תצא מאוחר יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • vid.ly
  • וידאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully