וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק לא נפרצה, פייסבוק נוצלה

לא צריך לפרוץ לשרתי פייסבוק כדי להשתיל בה מסרים חתרניים נגד הרשת, כל מה שצריך זה להתנדב לתרגם אותה

"מטרתנו היא לספק לכם חוויה חברתית מפוקפקת והתנסות פולשנית בכל יישום ואתר שבהם אתם משתמשים". כתוב באחד מדפי ההגדרות של הרשת החברתית פייסבוק, אם אתם נמצאים בממשק העברי. “אנו פועלים עם כמה אתרים נצלניים אחרים כדי לדלות מכם כמה שיותר מידע פרטי לפרסם אותו בפומבי על גבי האינטרנט גם בלי שתרצו". אז מה, למארק זאקרברג נמאס מכך שבארץ כותבים שהוא צוקרברג, והוא החליט להעליב את הקהל הישראלי? או שמא מישהו פרץ אל הרשת החברתית והצליח לשנות טקסט בעמוד אליו מעטים מגיעים? התשובה השניה נכונה יותר, אבל הפריצה שנעשתה כאן היא לא פריצת מחשבים אלא סוג של תעלול חברתי.

הסיבה לכך שהטקסט הזה מופיע בדף "יצירת חוויה אישית באופן מיידי" – חלק מהגדרות הפרטיות של פייסבוק, נעוצה בכך שהרשת החברתית הגדולה החליטה בזמנו לתת למשתמשיה לתרגם אותה. במקום לשכור מתכנתים, הוחלט שהקהילה תתרגם, ותצביע על התרגומים. זו תוכנית שנמשכת עד היום, כשכל שינוי בטקסטים של הרשת בשפות שאינן אנגלית מובא לקהילה. רק שפייסבוק היא לא תוכנה עם קהילה מגובשת סביבה, אלא הרשת החברתית הגדולה בעולם, ויש אנשים שמעדיפים להעביר באמצעות התרגום שלהם מסר.

אנחנו לא היחידים. רק לפני חמישה ימים פורסמה ברשת MSNBC האמריקאית כתבה על תעלולים דומים בפייסבוק הצרפתית. ולפני חצי שנה, בפייסבוק הספרדית הוחלף המשפט "היום יום ההולדת של" בקללה אודות הרגלי המין של כלבים ממין נקבה. ובמקרה ההוא, דובר במשהו שמופיע בדף הראשי, ולא אי שם בהגדרות.

כדי לגשת לדף שהושחת, יש להכנס לממשק העברי של פייסבוק. בלשונית "חשבון", יש לבחור את "הגדרות הפרטיות". תחת הכותרת "יישומים ואתרי אינטרנט" יש להכנס ל"ערוך את ההגדרות שלך", ושם ללחוץ על כפתור "ערוך" לצד התיאור "יצירת אווירה אישית באופן מיידי".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully