וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקטורט בהאזנה

אוזניות Beats Studio של דוקטור דרה מספקות חווית רבת בסים ונטולת רעשים. לא עבור כולם זה יצדיק את מחירן הגבוה

כל מי שניסה פעם לבחור לעצמו אוזניות יודע באיזו משימה מסובכת מדובר. שעות של השוואות, בדיקות וקריאת ביקורות, תוך קנאה באנשים שלא אכפת להם מאיכות הצליל ויכולים להסתפק באוזניות הזולות ביותר.

על פניו, זה בדיוק התחום אליו ניסה להיכנס ד"ר דרה (המציג אינו רופא): עולם של מותגים-מבוססי-סלבס בהם לרוכש אכפת הרבה יותר מהמותג בו הוא משתמש מאשר מאיכות המוצר. הרושם הזה התחזק כשנודע שתייצר את האוזניות היא חברת Monster, הידועה בעיקר בייצור כבלים יקרים יתר על המידה ובסירוב להשתתף בבדיקות אובייקטיביות שנועדו לבדוק אם אלו באמת טובים יותר מכבלים זולים. ואם כבר מדברים על הרושם הראשוני – תג המחיר הגבוה (הדגם אותו בדקנו עולה בארץ 1,799 ¤, והוא לא היקר ביותר בסדרה) לא מעודד גם הוא.

הבעיה ברושם הראשוני הזה היא שהוא לא מבוסס על שימוש אמיתי. אחרי מספר שבועות עם Beats Studio אני גם יכול להגיד שהוא לא נכון. למרבה ההפתעה, עבורי לפחות, כל האינטראקציה שלי עם ה-Studio, הצליחה להרשים, למעט בנקודה אחת בעייתית קמעה.

משאירות את הרעש בחוץ

זה מתחיל מהעיצוב ואיכות הבניה. ה- Beats Studio לא נותנות לכם להרגיש לרגע שהן זולות או שבירות. איכות הבניה מעולה, החל מהפלסטיק ועד לאטמי האוזניים. כשהן מקופלות, האוזניות לא תופסות מקום רב בתיק, מה שקצת מפתיע בהתחשב בגודלן.

אחד הדברים הטובים ביותר בעיצוב האוזניות הוא היכולת להפריד מהן את הכבל. מעבר לכך שהן עצמן באות עם שני כבלים (אחד רגיל ואחד עם שלט קטן לאייפוד) - אם אתם רוצים כבל באורך אחר, תוכלו להחליף בלי בעיה, ובלי שימוש במתאם שעשוי לפגוע באיכות.

חלק מרשים נוסף ב-Beats Studio הוא זה הטכנולוגי. האוזניות הללו הן חיה נדירה בנוף האוזניות הצרכניות, מכיוון שמדובר במוצר עם סינון רעשים אקטיבי. מיקרופון שמובנה ב-Studio מקשיב לרעשי הסביבה, ומנסה לשלוח לאוזניים שלכם תדר הפוך כמה שיותר מדויק כדי לבטל את הרעש. זו גם הסיבה לכך שהאוזניות מגיעות עם סוללות משלהן, המאוחסנות בתוך אחת מהן.

כדי להבין כמה כל הסיפור יעיל, לא צריך לחבר את האוזניות לנגן. מספיק להעביר את מתג הסינון למצב פעולה, וניתן להבחין בקלות איך יורדת רמת רעשי הרקע . חשוב להבהיר: לא מדובר בסינון מלא. אתם עדיין תשמעו רעשי רקע. אבל נדמה שכל הספקטרום הנמוך - נחתך. הסביבה בה הדבר בולט ביותר היא תא נוסעים במטוס, בו ה-Studio מצליחות לבטל חלק ניכר מרעשי המנוע.

בו בזמן, סינון הרעשים הזה גם יוצר בעיה רצינית אחת: הסוללות. האוזניות מסרבות לעבוד ללא מנגנון הסינון, וסוללות סטנדרטיות מספיקות לכ-15-20 שעות. הוסיפו לכך את זה שתצטרכו לזכור לכבות את ה-Studio אחרי כל שימוש באמצעות מתג שנמצא על האוזנייה, ואתם עשויים להגיע למצב לא נעים בו אתם לא יכולים להקשיב לנגן בגלל שלאוזניות שלכם נגמרו הסוללות. זה גם מביך, קצת.

קשה לנתק את האיכות מהמחיר

אך מה עם הסאונד עצמו? אם ננתק לשנייה את האיכות מהמחיר, אפשר להגיד שה-Studio מנפיקות סאונד טוב מאוד. מכיוון שמדובר במוצר צרכני, ועוד כזה שמתהדר בשמו של דוקטור דרה, אפשר היה לצפות מהן להיות מוטות לכיוון הבס, וזה אכן מה שקורה. הבס שלהן מרשים ואיכותי מאוד – לא סתם הגברה של תדרים נמוכים אלא דגש על יצירת צליל. בחלק האמצעי והגבוה של הספקטרום הביצועים קצת פחות טובים, אך היצרן מציין בכל החומרים הפרסומיים מפורשות שמדובר באוזניות מוטות בס ולא כאלה שנועדו לייצר צליל "שטוח".

הבעיה היא שאי אפשר באמת לנתק את האיכות מהמחיר. בסופו של יום, חרף כל הדברים המעולים שנאמרו כאן על ה-Beats Studio, ואנחנו אכן חושבים שמדובר באוזניות מעולות, המחיר שלהן – הן בחו"ל והן בישראל – פשוט גבוה מאוד עבור הצרכן הפשוט. ההבדל בסאונד בינן לבין אוזניות זולות ב-1,000 שקל יהיה מורגש עבור כולם, אבל ניכר רק עבור אנשים שממש מבינים מה הם אמורים לשמוע.

המחיר: 1,799 ש"ח. להשיג ברשת באג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully