וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל נוקיה נגד נוקיה

מנכ"ל נוקיה שלח לעובדי החברה מזכר בו השווה את מצב החברה לאדם שעומד על אסדה בוערת בים קפוא

המנכ"ל החדש של נוקיה לא מרוצה. במזכר פנימי שפורסם במערכת הפנימית של החברה והגיע לידי הבלוג הטכנולוגי Engadget, זאת לאחר שחלקיו כבר הופיעו באתרים אחרים, משווה סטיבן אלופ את ענקית הסלולר לאדם שעומד על אסדה בוערת ומתלבט האם להישאר על האסדה ולהישרף או לשנות את דרך מחשבתו באופן קיצוני ולקפוץ אל המים הקפואים שלמטה.

לאחר שסוקר את ההצלחה של אייפון במכשירי פרימיום, אנדרואיד במכשירי אמצע והיצרנים הסיניים הקטנים במכשירים זולים, כותב אלופ "בזמן שמתחרינו שפכו דלק על המניה שלנו, מה קרה בנוקיה? נשארנו מאחור, פספסנו את הטרנדים הגדולים, והפסדנו זמן... האייפון הראשון הגיע לחנויות ב-2007, ועדיין אין לנו מוצר שקרוב לחוויה שלהם. אנדרואיד הגיע לזירה לפני קצת יותר משנתיים, והשבוע הם עקפו אותנו במשלוחי סמארטפונים. לא יאומן".


בנימה עוד יותר פסימית, כותב אלופ "יש לנו מקורות חדשנות מבריקים בתוך נוקיה, אבל אנו לא מביאים אותהלשוק מהר מספיק. חשבנו שמיגו תהיה הפלטפורמה עמה ננצח בקרב הסמארטפונים היקרים. עם זאת, בקצב הנוכחי, עד הסוף של 2011, עשוי להיות לנו רק מכשיר מיגו אחד בשוק". ומה עם סימביאן? “הוכח כי אין היא תחרותית בשווקים מובילים כמו צפון אמריקה. נוסף על כך, סימביאן הופכת לסביבה קשה יותר ויותר לפיתוח דברים שיענו על הדרישות הצרכנים, מה שמוביל לאיטיות בפיתוח מכשירים ויוצר נחיתות כשאנו רוצים להשתמש בפלטפורמות חומרה חדשות". והמסקנה? “אם נמשיך כמו בעבר, נשאר יותר ויותר מאחור, בזמן שמתחרינו מתקדמים".


עיתוי פרסום המזכר הזה אינו מקרי. בעוד יומיים, עומדת נוקיה לערוך בלונדון "תדריך אסטרטגיה", בו צפוי אלופ להכריז על הדרך בה הוא מקווה להוציא את החברה מהבוץ בו היא נמצאת. שמועות רבות סביב האירוע, גורסות כי אולי – לראשונה בתולדות נוקיה – היא תחל לייצר מכשירים עם מערכת ההפעלה Windows Phone 7 של מיקרוסופט.

רמז אפשרי לכך ניתן למצוא בדברים הבאים, גם הם מתוך המזכר: “...אנחנו אפילו לא נלחמים בכלים הנכונים, ומנסים יותר מדי לגשת לכל טווח מחירים תוך השוואה של טלפון לטלפון. מלחמת המכשירים הפכה, כעת, למלחמה של מערכות, שכוללות לא רק את החומרה והתוכנה של הטלפון, כי אם גם מפתחים, אפליקציות, שיווק ופרסום מקוונים, חיפוש, רשתות חברתיות, שירותי מיקום ודברים רבים אחרים. מתחרינו נוגסים בנתח השוק שלנו לא עם מכשירים; הם לוקחים אותו עם אקוסיסטמה שלמה. זה אומר שנצטרך להחליט איך אנחנו בונים מערכת, מקדמים מערכת או מצטרפים למערכת... בינתיים, איבדנו נתח שוק, איבדנו אנשים ואיבדנו זמן".

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully