וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעזבו את Hotfile בשקט

איגוד אולפני הסרטים האמריקאי מצא מטרה חדשה - אתר Hotfile, תוך התעלמות מהשימוש המאסיבי בו לצרכים חוקיים

מטרה חדשה לאיגוד אולפני הסרטים: אתר Hotfile. בתביעה שהגיש אתמול ארגון ה-MPAA נגד האתר, נטען כי הוא"מרוויח מגניבה על ידי גביית תשלום חודשי ממשתמשים שמורידים תוכן משרתיו". זאת מאחר והוטפייל מאפשר לאנשים להעלות קבצים גדולים על מנת לשתף אותם עם אחרים.

נוסף על כך, טוען איגוד האולפנים, האתר "מפעיל תוכנית שמטרתה לתגמל משתמשים שמעלים את הקבצים הפופולאריים ביותר – אשר כמעט כולם הינם חומרים המוגנים בזכויות יוצרים. הוטפייל מרוויח הרבה, אך לא משלם דבר לאולפנים על התוכן הגנוב".

פרשנות

הו, הנה, התחלנו. אחרי נאפסטר, קאזה, ביטורנט ויוזנט הגיע תורם של אתרים דוגמת Hotfile, המאפשרים לשתף קבצים גדולים בקלות רבה. רק שכאן חברות התקליטים מנסות לטפס על הר הרבה יותר גבוה, והרבה יותר מגוחך.

הוטפייל, כמו דומיה (האתרים Rapidshare ו-,megaload, לדוגמה) אמנם משמשים אכסניה לתוכן מפר זכויות, אך חברות התקליטים יתקשו לטעון כי זהו השימוש הנפוץ ביותר בהם. רבבות אנשים משתמשים באתרים האלה כדי לשתף קבצים לא פיראטיים בעליל, מכיוון שמדובר בדרך הנוחה ביותר לעשות זאת כיום. המייל שלנו לא מאפשר העברת קבצים גדולים, והקמת שרת FTP פרטי היא עסק מסובך ולא נוח.

נוסף על כך, הוטפייל תואם כיום באופן מלא את חוקי זכויות היוצרים של ארצות הברית. האתר נותן לבעלי זכויות אפשרות לדווח על הפרה, ומטפל בתוכן המפר. אבל לאולפנים זה לא מספיק – הם רוצים שהאתר יעשה גם שיטור עצמי, במקום שהם יצטרכו לעשות זאת. אבל זה לא משהו שמעוגן בחוק.

לכן הם מנסים להוכיח שהאתר מבוסס על רווח מפיראטיות. גם הטענה הזאת מגוחכת. להוטפייל יש את הזכות המלאה לנסות ולגבות כסף. אחרי הכל, הוא קונה מקום אחסון ורוחב פס ומציע את השירות בחינם. דרישת התשלום מגיעה רק לאנשים שרוצים להוריד במהירות גבוהה יותר, ולא מסתפקים בהעברה של קובץ אחד בחצי שעה. האם אלו בעיקר פיראטים? אין לאולפנים שום דרך לדעת זאת. נקודה נוספת אותה הם מעלים היא שהאתר מתגמל אנשים ששמים בו קבצים פופולאריים. ולמה שלא יעשו זאת? תגמול שכזה מביא רייטינג, ורייטינג מביא לקוחות חדשים.

התביעה הזו, כמו מספר תביעות שרירותיות אחרות בשנה האחרונה, מוכיחות כי אולפני הסרטים לא באמת מפחדים מפיראטיות. ההפך הוא הנכון, הם מברכים עליה, ומאמצים אותה כאפיק נוסף לרווח כספי, כשעורכי הדין הם הכלים ליצירת הרווח הזה. והתעשיה עצמה? היא גדלה משנה לשנה, מרוויחה יותר ויותר משנה. אבל היי, מי מסתכל על זה.

  • עוד באותו נושא:
  • mpaa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully