וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני תצא מ-iTunes?

13.2.2011 / 13:59

מסלים המאבק בין סוני לאפל. החברה שוקלת להסיר את תכניה ומשחקיה מהחנויות הדיגיטליות של אפל

כשבועיים לאחר שהודיעה אפל לסוני כי לא תוכל עוד למכור ספרים אלקטרוניים ישירות דרך אפליקציית האייפון/אייפד שלה, נראה כי העימות בין שתי החברות מסלים. סוני מאותתת כי היא שוקלת להסיר את התכנים המוזיקליים של אמניה מחנות האייטונס של אפל ואת משחקיה מחנות האפליקציות של החברה. מייקל אפריים, מנהל מחלקת בידור ממוחשב בסוני אוסטרליה, אמר בראיון לעיתון האוסטרלי The Age כי ככל ששירות המוזיקה של סוני, Music Unlimited, יצבור פופולריות – כך תבשיל השעה לחשוב פעמיים על שיתוף הפעולה של החברה עם אפל ושירות האייטונס שלה. "אם נגיע לשוק רחב – למה סוני צריכה לספק תוכן לאייטונס?", אמר בראיון, ציין כי סוני היא חברה פתוחה יותר מאפל והתלונן כי מוציאים לאור מרגישים שאפל דורשת מהם כופר ולכן גם מחפשים שיטות הפצה שונות. "השירות שלנו נותן לצרכנים יותר חופש מאשר אפל", אמר.

סוני השיקה את שירות Music Unlimited בספטמבר האחרון, ומרחיבה אותו מאז למדינות שונות. בשירות שותפות חברות התקליטים יוניברסל, וורנר ו-EMI והוא כולל שישה מיליון שירים אותם ניתן לשמוע דרך הזרמת מדיה. כרגע עובד השירות במוצרים שונים של סוני, ביניהם טלוויזיות, נגני בלו-ריי וקונסולת הפלייסטיישן 3. סוני אף מתכננת להשיק שירות למכשירי אנדרואיד, בו ניתן יהיה לשחק במשחקים ישנים מהדגם הראשון של הפלייסטיישן. אפריים אמר כי "לא סביר" שהשירות יהיה זמין למכשיר האייפון של אפל.

לא ברור כמה יועיל לסוני מהלך כזה. חנות האייטונס של אפל מכרה חמישה מיליארד שירים בין 2008 ל-2010. הסרת שיריה של סוני מהשירות תגרום לכך שהחברה תמכור הרבה פחות שירים. שירות המוזיקה של סוני כלל אינו מאפשר הורדת שירים – אלא רק האזנה להם (שירותים דומים ניתנים על ידי חברות כמו "פנדורה", חלקם בחינם). בנוסף, Music Unlimited כלל אינו זמין לטלפונים סלולריים, אם כי מייקל אפריים אמר כי בעתיד יהיה השירות זמין למכשירי סוני-אריקסון ולקונסולות פלייסטיישן ניידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully