וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טורקיה לטוויטר: אני לא פיראט

לאחר שסיפר בחשבון הטוויטר שלו כי ראה את "נאום המלך" בבית, נאלץ נשיא טורקיה להבהיר כי מדובר היה בעותק חוקי

עבדוללה גול, נשיא טורקיה, נאלץ לספק הבהרות לאחר שנחשד בהיותו פיראט. לפני יומיים, פרסם גול בחשבון הטוויטר שלו כי ראה את הסרט "נאום המלך" בבית עם אשתו, ונהנה מאוד. ההודעה עוררה סקרנות בקרב עוקביו של הנשיא, שתהו מאיפה בדיוק הצליח להשיג עותק DVD של הסרט, זאת כשהוא טרם הושק על DVD באופן רשמי, ואפילו לא הגיע לבתי הקולנוע בטורקיה.

כיממה לאחר פרסום ההודעה המקורית, פרסם גול שתי הודעות הבהרה, גם הן דרך הטוויטר. בהודעות טען כי כיוון שקיבל את הסרט מיועציו, חייב להיות מדובר בעותק חוקי, אך הוא מעריך את הרגישות של עוקביו לנושא זכויות היוצרים. בו בזמן, נדרש לסוגיה האחראי על זכויות היוצרים במשרד התרבות הטורקי, שאישר כי עותק של הסרט הועבר לנשיא דרך משרד התרבות, והדבר אושר על ידי בעלי הזכויות עליו.

"נאום המלך", שמועמד ל-12 פרסי אוסקר, הושק ב-10 בדצמבר בארצות הברית. כחודש לאחר מכן, ב-17 בינואר, דלפה גרסה של הסרט באיכות גבוהה לרשת האינטרנט, מספר חודשים לפני השקת ה-DVD הרשמי. הסיבה לכך היא שמדובר בעונת פרסי הקולנוע האמריקאית, במהלכה נשלחים עותקים של סרטים המועמדים לפרסים לבעלי זכות בחירה באיגודי הקולנוע במדינה. מדי שנה, דולפים העותקים האלה לרשת, זאת למרות הניסיונות להגן עליהם באמצעות סימני מים ומנגנוני אבטחה דיגיטליים.

עזרה בהכנת הידיעה: מילן דבנששון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully