וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הורים, רגלו אחר ילדיכם ברשת"

14.2.2011 / 16:45

קצין משטרה אמריקאי מעודד הורים להתקין במחשב הביתי תוכנת ריגול דרכה יוכלו לבדוק את פעילות הפייסבוק של ילדיהם

ג'יימס בטלי הוא קצין משטרה במדינת ניו-ג'רזי הקורא לפתרון פשוט לבעייתם של הורים החוששים ממעשי ילדיהם בפייסבוק. בסמינרים שהוא ושוטרים אחרים מעבירים להורים הוא ממליץ להם פשוט לרגל אחר ילדיהם, כולל פריצה לחשבונות הפייסבוק שלהם. זאת על ידי התקנת תוכנות שמקליטות את הקשות המקלדת של המשתמשים – דבר שיחשוף את שמות המשתמש והסיסמאות בפייסבוק.

לדברי בטלי, בימינו בני העשרה נועלים את הוריהם מחוץ ל"חדריהם הווירטואליים" כל יום. "כאשר מדובר בביטחונם של ילדיכם, אני לא חושב שיש הורה שמוכן להתפשר על הוודאות ששום דבר רע לא יקרה. גם אם המשמעות היא לקנות תוכנה ב-80 דולר ולוודא שהילד שלכם לא אומר ברשת דברים שהוא לא צריך להגיד", הסביר השוטר לרשת NBC. "'אמון' נשמע טוב, זו קלישאה טובה. אבל לתקוע את הראש בחול ולחשוב שילדים בכיתה ט', י' או י"א' אינם חשופים לסכנות – זו תמימות. אני חושב שאם לבת 12 יש חשבון פייסבוק – ההורים שלה צריכים שתהיה להם גישה אליו".

עוד מזהיר בטלי ממטרידנים שמנסים להפיל ילדים ברשתם דרך פייסבוק, עבור ניצול מיני או אפילו חטיפה. "אפשר לקרוא בעיתון על מקרים כאלו כל יום", הוא אומר. הוא גם מזהיר מדברים טריוויאליים יותר, כמו תמונות מביכות שמעלים הילדים בחוסר מודעות, ושאחר כך יכולים לרדוף אותם לנצח ולהרוס להם סיכויי קבלה לאוניברסיטה ולעבודה.

הפסיכולוג האמריקאי ג'פרי קסינוב רואה בעייתיות בעצה של הקצין בטלי. "כך מעבירים לילדים את המסר שזה בסדר לשקר", הוא אומר, ומציע במקום הפריצה לחשבון תוכנות חסימה שלא מאפשרות להיכנס לאתרים מסוימים.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully