וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדיה הישנה שולטת בטוויטר

15.2.2011 / 16:39

מחקר חדש מגלה שרוב הנושאים הפופולריים בטוויטר מגיעים מכלי התקשורת המרכזיים. רובם לא שורדים ברשימה אפילו שעה

מקורם של 72% מהנושאים הפופולריים בטוויטר (מה שקרוי Trending Topic) הוא מכלי התקשורת המרכזיים. כך מגלה בדיקה של חטיבת המחקר למחשוב חברתי של חברת HP. לפי המחקר, כ-31% מהנושאים הפופולריים מקורם ב"ריטוויט" (הפעולה של הדהוד ציוצו של מצייץ אחר). 72% מהנושאים מגיעים מחשבונות הטוויטר של ענקיות תקשורת דוגמת ה-CNN והניו-יורק טיימס. עוד ברשימת הגופים שהצליחו להגיע ל-Trending Topics: הטלגרף הבריטי, ערוץ הספורט ESPN ובלוג ה"האפינגטון פוסט". כל אלו פרסמו כ-50 ציוצים שזכו לריטוויטים רבים והתברגו ברשימת הנושאים החמים.

"מה שמסתמן כחשוב יותר בהפיכת נושא לפופולרי הוא כמות הריטוויטים של משתמשים אחרים, מה שיותר קשור לתוכן הנחלק מאשר למקורו", מסכם המחקר, עבורו ניתחה HP 16.32 מיליון ציוצים הקשורים ל-3,361 נושאים פופולריים. עוד נמצא כי חלק גדול מהתוכן הפופולרי היה חדשות ממקורות מדיה מסורתיים, שחשיפתם גדלה בעזרת הציוצים החוזרים שנעשו לו. עובדה זו הביאה למסקנה שלתקשורת המסורתית עדיין יש השפעה משמעותית ביצירת נושאי דיון מרכזיים במדיה החברתית. ציוצים של "מובילי דיעה", לעומת זאת, כמעט ולא השפיעו על הנושאים הפופולריים.

אך גם זמנם של הציוצים שכן נכנסים לרשימה קצוב: המחקר גילה כי רק מעטים מהם נשארים ברשימת הציוצים הפופולריים למשך יותר מ-40 דקות.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully