וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Rhapsody מאיימת לעזוב את אפל

16.2.2011 / 11:57

שירות המוזיקה המצליח Rhapsody מאיים ביציאה מהפלטפורמה של אפל לאור השינויים שמובילה החברה

יממה לאחר ההכרזה של אפל על תוכנית המנויים החדשה שלה, מתחילה התקוממות בקרב חברות המספקות שירותי תוכן דרך ה-App Store. שירות המוזיקה Rhapsody מבית חברת Real הוציא הודעה בה הוא מעלה סימני שאלה על המשך קיומו על גבי הפלטפורמה של אפל, עקב השינויים.

"אפל דורשת מכל מי שמציע שירותי מנוי לעשות זאת באותו מחיר, פחות או יותר, ודרכה. המשמעות היא שאמנם אפשר לרשום לקוחות בשיטה שלך ולקבל את כל התשלום, אך אם מישהו נרשם דרך האפליקציה – אפל לוקחת 30% מכך. בנוסף, אפל לא מרשה יותר לאפליקציות לכלול לינק לאתר רכישה חיצוני, מה שאומר שהספקים מתקשים להשיג לקוחות שמשלמים להם ישירות במקום לקוחות שמשלמים דרך שיטת המיסוי הגבוהה של אפל", מסבירה החברה את הבעיה, וטוענת שאינה יכולה להציע את שירותיה בשיאה בה אפל לוקחת נתח כה גדול מההכנסות.

"התשלום הזה מתווסף לזכויות היוצרים שאנו משלמים לחברות תקליטים, מוציאים לאור ואמנים, מה שהופך אותו לבלתי אפשרי כלכלית. בשורה התחתונה – לא נוכל להציע את השירות שלנו דרך אייטיונס אם ניאלץ להפריש לאפל 30% לעומת עמלת כרטיס האשראי הקיימת, שהיא 2.5%. נשתף פעולה עם מקבילינו בשוק כדי להחליט על התגובה העסקית והמשפטית המתבקשת לאור ההתפתחויות האחרונות.

"רפסודי" הוא שירות המוזיקה המוביל בארצות הברית, עם 750,000 מנויים, המקבלים גישה למיליוני שירים. "רפסודי" זמין דרך אפליקציות לפלטפורומות שונות, ביניהן זו של אפל. ה-PC Magazine הכתיר את אפליקציית האייפון של רפסודי כ"אפליקציית המוזיקה הטובה ביותר באייטיונס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully