וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Google Street View מגיע לישראל

צבי זרחיה

22.2.2011 / 12:35

משרד המשפטים דורש שימוע ציבורי לפני הפעלת השירות, לשמירת ההגנה על הפרטיות ועל מקומות חסויים במדינה

משרד המשפטים דורש שהפעלת שירות גוגל סטריט ויו בישראל תוכפף לעקרונות הולמים של הגנת הפרטיות, ושהנושא יזכה לשימוע ציבורי.

השירות מאפשר לכל גולש בעולם לערוך סיור ברחובות הערים שבהן מופעל השירות, ולהתבונן על כל בניין במבט היקפי. עמדת משרד המשפטים תוצג הבוקר בישיבת צוות שרים מיוחד שיבחן את הפעלת השירות בישראל, לבקשת גוגל, המעוניינת להנהיג את השירות בישראל. ההערכה היא שגוגל מעוניינת לצלם בישראל, אך החברה מסרבת להתייחס לנושא.

גוגל עדיין לא הגישה בקשה לרישום מאגר מידע במשרד המשפטים לצורך הפעלת השירות. ואולם גורמים ממשלתיים הסבירו כי תחילה על מערכת הביטחון לגבש עמדה בסוגיית צילום אזורים שבהם יש מתקנים ביטחוניים.

כפי שנחשף ב-themarker, הוקם צוות שרים מיוחד לבחינת הנהגת השירות בישראל בראשות השר דן מרידור. הצוות יבחן, בין היתר, אילו היתרים יינתנו לגוגל בעיקר מהזווית הביטחונית, אך יעסוק גם בשאלות פרטיות הגולשים ובשאלות של זיכיון.

שירות גוגל סטריט ויו ספג ביקורת רבה בשל חדירה לפרטיות, לאור העובדה שבעבר כלי רכב שצילמו ברחובות ערים אספו תוך כדי מידע אודות גולשים, שהיה זמין ברשתות אינטרנט אלחוטיות שהיו פרושות ברחובות.

השירות פועל כבר בעשרות ערים בעולם. מאז אמצע 2007 מסיירות מכוניות של גוגל בעולם, מארה"ב דרך מערב אירופה, יפן, דרום אפריקה ועד לאוסטרליה. המכוניות מצוידות במצלמות המתעדות בצורה היקפית את הרחובות מנקודת מבטו של הולך רגל. התוצאה המתקבלת היא מפה של העיר, שכוללת סריקה של כל רחוב וכל מבנה. כל גולש בעולם יכול "לטייל" ברחובות, לעצור ולהסתכל על כל בניין במבט היקפי.

ממשרד המשפטים נמסר: "הפעלת השירות בעולם העלתה ומעלה שאלה של הגנת הפרטיות. רק לאחרונה הסתבר כי בעת איסוף המידע בחו"ל אספה גוגל גם מידע תוכני של התקשרויות אינטרנט אלחוטי. "עמדת הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע (רמו"ט), כרגולטור הישראלי בנושא הגנת פרטיות במידע, היא שעל גוגל לעמוד בהיבטים השונים של משטר הגנת הפרטיות בישראל, ולאור העובדה שמדובר בצילום מקיף של כלל השטחים הציבוריים גם רצוי לשמוע את עמדת הציבור הישראלי בנושא. מעבר לצילום המרחב הציבורי, גוגל אוספת מידע אודות המשתמשים בשירות. בכפוף לאמור לעיל וליישום עקרונות הולמים של הגנת פרטיות במידע על ידי גוגל, לא תהא לרמו"ט התנגדות להפעלת גוגל סטריט ויו בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully