וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצרפת מחפשים את היהודים

22.2.2011 / 15:57

פיצ'ר ה-Autocomplete של גוגל בצרפת נוהג להציע להשלים את שמותיהם של פוליטיקאים עם המילה "יהודי". מה זה אומר?

תפקידו של מנגנון ה-Autocomplete של גוגל הוא להעריך מהי השאילתא שמקליד המשתמש עוד במהלך הפעולה, זאת בהתבסס על שאילתות שכיחות. העיתון הצרפתי "לה מונד" מגלה שבעזרת ה-Autocomplete התגלה לאחרונה שאזרחי צרפת נוהגים להריץ שאילתות שבודקות אם הפוליטיקאים במדינה הם יהודים.

כך, למשל, כאשר כותבים בגוגל הצרפתי (google.fr) את שמו של הפוליטיקאי דומיניק שטראוס קאהן, שעשוי להתמודד בקרוב על נשיאות המדינה, מובאת כאפשרות הרביעית ההצעה "dominique strauss kahn juif" ("דומיניק שטראוס קאהן יהודי"). בחיפוש בגוגל בתוך ישראל לא הופיעה הצעה זאת, ובמקומה הציע מנוע החיפוש להשלים את שמו של הפוליטיקאי עם "ישראל". גם כאשר מחפשים את שמו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, את שמו של ראש הממשלה פרנסואה פילון ושמותיהם של עוד פוליטיקאים צרפתים בכירים בגוגל הצרפתי – מוצגת אפשרות ה"יהודי". המשמעות היא שמדובר בחיפושים שכיחים במיוחד במדינה, שכן אחרת הם לא היו מוצעים במקום כה גבוה. בדיקה נוספת מגלה שכך קורה גם בגרסה הצרפתית של מנוע החיפוש יאהו.

"אין זה מקרי שהמילה "יהודי" מופיעה ביותר חיפושים בצרפת מאשר במקומות אחרת. זה קשור למשהו בהיסטוריה של המדינה. טכנולוגיית ההשלמה האוטומטית בה גוגל משתמשת יכולה, תיאורטית, לחשוף את המנטליות של המדינה", אמר אוליבר ארצשיד, מומחה לאינטרנט מאוניברסיטת נאנט הצרפתית. הגוגל שבאנגלית, לעומת זאת, לרוב לא מציע את המילה "יהודי" כאשר מקלידים בו שמות של פוליטיקאים אמריקאים או בריטים בולטים. כאשר מקלידים ב-google.fr את שמו של ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון, מציע המנוע הצרפתי את אפשרות ה"יהודי".

אנטישמיות או סקרנות?

"תוצאות החיפוש שרואים במנגנון ה-Autocomplete הן שיקוף של פעילות החיפוש של כל המשתמשים", הגיבה דוברת גוגל צרפת. "אנו תמיד שואפים לנייטרליות ואובייקטיביות שתשקף את התוכן ברשת – תוכן טוב ותוכן שנוי במחלוקת. אנו גם מפעילים סט של חסימות לפורנוגרפיה, אלימות ושיח פוגעני".

כתב ה"לה מונד" סטפן פוקארט כתב בנושא כי לדעתו בממצאים אלו יש להעיד על "אנטישמיות עדינה ולטנטית, שמרימה את ראשה רק דרך המחשב". לעומתו, חוקר מדע המדינה ז'אן איב-קמו פירש את הנתונים כלא יותר מאשר "תופעה של סקרנות במדינה בה מתגוררת הקהילה היהודית הגדולה ביותר באירופה". "זה נורמלי שהתופעה שכיחה יותר בצרפת, מכיוון שיש בה יותר יהודים ומכיוון שיש בה גם יותר יהודים בפוליטיקה", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully