וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל מתמקצעת בניידים

אפל השיקה חמישה דגמים חדשים של ניידי Macbook Pro וחשפה תמיכה בטכנולוגיה חדשה מבית אינטל

אפל מרעננת את המקבוקים. יצרנית המחשבים השיקה היום חמישה דגמים חדשים של ניידי מקבוק פרו: שני מחשבי 13 אינץ', שניים עם מסך בגודל 15.4 ודגם אחד עם מסך 17 אינץ'. עדכוני החומרה בדגמים החדשים כוללים לא רק מעבדים חזקים יותר, כי אם מעבר לכרטיסי מסך של חברת AMD, ושימוש בטכנולוגיית Light Peak החדשה של אינטל. נוסף על כך, המצלמות המובנות בניידי הפרו החדשים תומכות כעת בוידאו HD.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מבחוץ נראה כמעט זהה לקודמים/מערכת וואלה, צילום מסך

ברוכים הבאים לפרו

המחשב הזול ביותר בסדרת הפרו הוא דגם 13 אינץ' שעולה 1,199$. בגרסתו החדשה, כולל הדגם הזה מעבד Core i5 מסדרת Sandy Bridge במהירות 2.4 גיגההרץ כברירת מחדל. כמו כן, יש לו כונן קשיח בנפח 320 גיגהבייטים. ב-1,499 דולרים ניתן לקבל מעבד במהירות 2.7 גיגההרץ, ו-500 גיגהבייט של כונן קשיח. לשני הדגמים 4 גיגהבייטים של זכרון, והם משתמשים במעבד הגרפי המובנה במעבד.

דגם ה-15 אינץ' הזול כולל מעבד עם ארבע ליבות במהירות 2 גיגההרץ מסדרת i7, 500 גיגהבייט של נפח אחסון וכרטיס מסך Radeon 6490M במחיר 1,799 דולרים. אחיו הגדול כולל כבר מעבד במהירות 2.2 גיגההרץ, 750 גיגהבייט אחסון ו-Radeon 6750M במחיר 2,199$. הדגם הבודד בגודל 17 אינץ' כולל את המפרט של דגם 15 אינץ' (למעט המסך, כמובן), ומחירו יעמוד על 2,499$.

כל המחירים הם לדגמים ללא שדרוגים. במחשבים החדשים ניתן לשדרג את המעבד עד i7 Quad Core 2.3, להחליף את הכונן הקשיח בכונן SSD בנפח של עד 512 גיגהבייטים, להרחיב את הזכרון ל-8 גיגה, ולהוסיף ציפוי מט למסך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נראה פרו?/מערכת וואלה, צילום מסך

אפל במהירות הברק

טכנולוגיה חדשה נוספת שמגיעה לניידי הפרו היא Thunderbolt – יישום של תקן Light Peak מבית אינטל. מדובר בדור הבא של תעבורת מידע חוטית, שמטרתה להחליף לא רק תקנים כמו USB כי אם גם חיבורי מסך כמו HDMI וחיבורי כוננים קשיחים דוגמת SATA. באינטל ואפל מבטיחים מהירויות של 10 גיגהביט לשניה, בשני ערוצי תעבורה (על מנת להשיג מהירות סימטרית).

מאוחר יותר הערב (ה') תקיים אינטל מסיבת עיתונאים בה תפרט על היישומים הראשונים של הטכנולוגיה החדשה, אך נכון לעכשיו מחשבי מקבוק פרו יהיו המוצרים הצרכניים היחידים בשוק שתומכים בה. עם זאת, בהודעה לעיתונות שהוציאה אפל, מצהירים אנשי החברה כי הם מאמינים שהטכנולוגיה תאומץ כתקן חדש עבור יישומים הדורשים רוחב פס גבוה.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully