וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קילזון 3 - ביקורת משחק

Killzone 3 הוא אחד ממשחקי הפעולה הטובים ביותר שהושקו לקונסולת הפלייסטיישן 3

ברוכים השבים להלגאן. כוכב הלכת היפהפה כולל מספר רב של אזורי נופש פאשיסטיים, הטמפרטורה נעה בין "מקפיא" לבין "לוהט" בלי לעבור באמצע, והחופים מלאים בחיילים שרוצים להרוג אתכם. למקרה ששכחתם, הקברניט שלנו הוריד אתכם כאן לנופש השנתי שלכם במשחק הקודם בסדרת Killzone, וכעת הגיע הזמן לחזור הביתה.

עלילת "קילזון 3” - משחק הדגל של פלטפורמת הפלייסטיישן 3 לחודשים הקרובים, מתחילה מיד לאחר סיומו של המשחק הקודם בסדרה. המנהיג של הלגאן נורה למוות על ידי אחד מחברי הקבוצה, ובדיוק כשחשבתם שהמלחמה הסתיימה, צי החלל של הלגאן הופיע לפתע והחל להלום בכוחכם. וכך, לאחר ש"קילזון 2” היה סיפור של מערכה התקפית, “קילזון 3” אינו אלא סיפור של נסיגה. ידו של האויב על העליונה, אתם מוקפים, אין לאן לברוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגלים את הפינות הנסתרות של כוכב הלכת/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לאן לברוח

טוב, למעשה יש לאן לברוח, ובכך בדיוק עוסק המשחק הזה, על כל 8 השעות של המערכה לשחקן יחיד. המערכה הזו, שמתנהלת כולה בצורה סינמטית מאוד (אין זמני טעינה מעבר למספר שניות בתחילת המשחק) לוקחת אתכם למגוון רחב מאוד של אזורים בהלגאן – מהקוטב הקפוא ועד לג'ונגלים הטרופיים. ובואו נגיד זאת מראש, עד כמה שהלוקיישנים האלה יפהפיים, והקרבות בהם מרשימים, עלילת המשחק מגוחכת ברמות קיצוניות.

דקות ארוכות של סרטוני מעבר, שמסתירים זמני טעינת שלבים, חושפים את אחד הסיפורים הבנאליים, הטיפשיים והפחות הגיוניים שפגשנו במשחק פעולה זה זמן רב. גם אם מתעלמים מכך שאנשי הלגאן מאופיינים כ"נאצים בחלל", כולל השפם והמבטא בחלק מהמקרים, חצי מהדברים שמתרחשים כלל לא הגיוניים. החצי השני הגיוני, אבל רק אם מדובר בצבאות הכי חובבניים בהיסטוריה.

הראיתם, איזה יופי?

אך עם כל הכבוד לעלילה, לא זו הסיבה לכך שהתכנסנו כאן. קילזון, בראש ובראשונה, הוא משחק פעולה עם קללת יופי על ראשו. הקללה הזו החלה ב-2005, כשסוני הציגה סרטון שכביכול-נעשה במנוע של קילזון 2 כדי להדגים את היכולות של פלייסטיישן 3. הסרטון התברר כחצי-מזוייף (עבר עיבוד במחשב), וקילזון הפך למושא לעג. כשהמשחק הושק ב-2009, הוא היה יפה, אך לא כפי שהודגם ב-2005.

קילזון 3 נושא גם הוא את האבן הזו, ונראה כאילו אנשי אולפן הפיתוח Guerrilla Games היו נחושים להראות לנו רמה גרפית שטרם ראינו בפלייסטיישן 3. הם בערך-הצליחו. קילזון 3 הוא המשחק היפה ביותר שראינו על הפלטפורמה הזו, והיעדר זמני טעינה מורגשים רק מגביר את עוצמת ההתלהבות. נכון, בשלבים "עמוסים" עדיין תוכלו לראות כל מיני גליצ'ים גרפיים קטנים, אבל בשלבים כמו הג'ונגל הכל נראה פשוט מרהיב.

ציון נוסף לשבח צריך לתת ל-Killzone 3 על גיוון. מדובר הן בגיוון גרפי, שמציג לנו שלל אזורים שונים וייחודיים בהלגאן, והן בגיוון מבחינת משחקיות. הקצב של קילזון 3 מצויין, כשהמערכה לשחקן יחיד מציגה אלמנטים משחקיים חדשים בדיוק רגע לפני שאתם מתחילים להשתעמם ממה שאתם עושים כרגע.

היוצא מהכלל כאן הוא שלב ההתגנבות המטופש שמגיע בתחילת השליש השני של המשחק. מעבר לכך שקילזון לא בנוי להיות משחק התגנבות – אין לו את ממשק המשתמש הדרוש לכך – קיצורי הדרך שנלקחו פשוט מביכים. כך, למשל, תתבקשו ללכת בשבילי דשא צרים כדי שהאויבים לא יזהו אתכם. נכון, מדובר בדשא די גבוה, אבל בחייאת – האויבים נמצאים פחות ממטר ממני והם לא מזהים אותי כי אני מתכופף והולך בתוך דשא?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
Killzone 3.
כלי נשק סטנדרטיים, אבל כיפיים

יאללה מכות, יאללה!

למזלנו, רוב הזמן במשחק עדיין מוקדש לקרבות מבויימים. הארסנל שלכם ב"קילזון 3” יחסית סטנדרטי, כשהוא כולל שלל רובי סער, שוטגאנים, רובה צלפים, אקדחים, וכלי נשק כבדים יותר. במהלך המשחק תתקלו גם במספר כלי רכב, אך לא מדובר במשהו יוצא מגדר הרגיל. כן נציין שמרבית כלי הנשק מאוזנים כמו שצריך. המפתחים עבדו לא מעט, ככל הנראה, על יצירת הרגשה של הדף מציאותי, שמשתלבת היטב עם המשקל שיש לדמות שלכם. כמו בכל משחקי הפעולה הטובים מהדור האחרון, גם כאן לכל פריט יש משקל מורגש, כשהמטרה היא ליצור הרגשה שהדמות הולכת ולא שטה באוויר.

באופן מפתיע, לא רק המשקל הפיזי של אויביכם גדל בין שני המשחקים, כי אם גם זה השכלי. הצבא של הלגאן כלל לא טיפש – הוא יודע לתפוס מחסה ולא להישאר בו כשזה נהרס, מאגף אתכם כשצריך ולא מתבייש להשתמש בייתרון מספרי כדי דחוף אתכם לפינה. וכך, רוב הזמן תמצאו את עצמכם מול לא הרבה אויבים, אך אלה יידעו לתת פייט.

ממשיכים לשחק ברשת

חוץ מהמערכה לשחקן יחיד, יש ל-Killzone 3 גם מספר מצבים מרובי משתתפים. אחד מהם מאפשר לשני שחקנים לשחק על מסך אחד (מצב מסך מפוצל), אך ניכר כי השלבים לא עוצבו בצורה שתאפשר משחק מרובה משתתפים נוח. משחק מקוון, לעומת זאת, זכאי לעוד ציון לשבח.

תמצאו כאן מספר מצבי משחק מקוונים, מה-Deathmatch הרגיל ועד למצב מגניב בו שתי קבוצות מקבלות תסריט – האחת תסריט התקפי והשניה הגנתי – שמורכב ממספר משימות, וביניהן זוכים חברי הקבוצות לראות מעברונים סינמטיים מכיכובם. כמו כן, בהתאם לטרנד הנוכחי במשחקי פעולה, יש כאן מספר תפקידים אפשריים – ממהנדס שמתקן עמדות ירי ובונה תותחים אוטומטיים, ועד למרגל שיכול להסוות את עצמו לחבר בקבוצה יריבה. תוסיפו לכך מפות מהודקות וכיפיות, ומערכת שדרוגים שמאפשרת לכם לפתוח כלי נשק ויכולות ככל שאתם עולים בדרגה, ותקבלו ערך מוסף גבוה מאוד גם לאחר שהמערכה לשחקן יחיד נגמרת.

Killzone 3.
מעוצב היטב, משוחק היטב

השקעה מוצדקת

קילזון 3 הוא אחד ממשחקי הפעולה הטובים ביותר של תחילת 2011, ואחת החוויות היפות ביותר שתוכלו לעבור על הפלייסטיישן 3 שלכם. אם אתם אוהבים כותרי פעולה מגוף ראשון, שווה לכם לשחק בו. גם אם המערכה לשחקן יחיד תראה לכם טיפשית, המצבים המקוונים של המשחק יצדיקו את ההשקעה.


הערה: בביקורת הזו לא התייחסנו לשני אלמנטים חשובים מאוד בקילזון 3: התמיכה שלו בתלת מימד והשימוש הוא עושה בבקר ה-Move. על כך תוכלו לקרוא בכתבה נפרדת, בקישור המצורף.

  • עוד באותו נושא:
  • קילזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully