וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קילזון 3 - ביקורת טכנולוגיה

ניסינו לשחק בקילזון 3 עם בקר ה-Move של סוני, ותוך שימוש במשקפי תלת מימד, כדי להבין אם זהו עתיד הגיימינג

על השולחן מולי יש מספר כלי עבודה. לא, לא מדובר במברגים או פטישים, וגם סכין לא תמצאו כאן. העבודה שלי, נכון לעכשיו, היא להבין איך עובדות שתי טכנלוגיות חדשות ששילבה סוני בפלייסטיישן 3 שלה, באחד המשחקים הראשונים שנבנו במחשבה על שתיהן.

הטכנולוגיה הראשונה היא ה-Move – בקר מזהה התנועה שהושק בספטמבר האחרון. לצד הבקר עצמו, מונח גם ה-Navigation Controller, בקר משנה עם ג'ויסטיק אנלוגי עליו, שמטרתו לאפשר שליטה נוחה יותר במשחקי פעולה ומשחקים בהם המוב עצמו אינו מספיק.

הטכנולוגיה השניה היא תלת מימד. נכון, כבר בשנה שעברה התחלנו לראות משחקי 3D בשוק, כשאפילו Call of Duty: Black Ops כלל מצב תלת מימד, אך קילזון 3 שונה. הוא פותח על ידי סוני – חברה שאחת המטרות שלה היא לשווק את התלת-מימד לציבור, כדי למכור מסכים חדשים. נוסף לכך, הוא פותח במחשבה על כך שה-3D בו יהיה ייצוגי מבחינת החברה. בתערוכת גיימסקום, באוגוסט האחרון, בכירי סוני הדגישו פעם אחר פעם את החוויה המרהיבה שנוכל לעבור ב-Killzone 3 רק עם משקפי 3D.

נדלג חצי שעה קדימה: על השולחן מולי יש מספר כלי עבודה. המוב ומשקפי ה-3D הוזזו ממקומם, אך הוחזרו אליו. ב-Killzone 3 אני אשחק בדו מימד, ועם בקר רגיל. נו שוין, כפי שאומרים, ניסינו.

מה השתבש – גרסת ה-Move

אל תבינו אותי לא נכון, מפתחי Killzone 3 אינם הבעיה. לרגע לא חשבתי שהשילוב של ה-Move במשחק נעשה כלאחר יד, או בזלזול. זמן רב, אני מניח, הושקע בהפיכת חווית המשחק עם הבקר לנוחה כמה שאפשר, זאת בלי להתפשר על עיצוב השלבים. ה-Move עובד כמו שהוא תוכנן לעבוד, אבל זה פשוט לא מספיק טוב.

כשאתם משתמשים במשחקי פעולה מגוף ראשון בבקר רגיל, הכוונת שלכם תמיד נמצאת באותה הנקודה, כשאחד הסטיקים אנלוגיים שולט על סיבוב הגוף והשני על התנועה. ב-Move אתם מזיזים את הכוונת באמצעות הבקר, כשהוא גם זה שאחראי על הסיבוב, ברגע שאתם מזיזים אותו מעבר לקצה המסך. זו הדרך ההגיונית לעשות את זה, אבל היא גם הרבה יותר איטית ולא מדוייקת.

כדי לעזור לכם, כשאתם משתמשים ב-Move מפעיל המשחק מנגנון נעילה אוטומטית על אויבים – בלחיצת כפתור הכוונת שלכם תינעל על אויב קרוב. העזרה הזו, שאפשרית רק בשתי רמות הקושי הנמוכות, מאפשרת לשחק בקילזון עם המוב גם אחרי אימון קצר בלבד, אבל גם זה פשוט לא יהיה מספיק טוב עבור חלקנו. לא עבורי, לפחות.

בו בזמן, אני מודע להיותי מקרה קיצוני. בשנה האחרונה, השקעתי מאות שעות משחק בכותרי פעולה מגוף ראשון. בעשור האחרון, ככל הנראה המספר הזה יעמוד על כמה אלפים. עבור אנשים שלא התקבעו בתפיסה הזו, המוב עשוי להיות בקר כיפי הרבה יותר מה-DualShock. בכל מקרה, שווה לכם לנסות את הבקר החדש של סוני, אפילו אם זה רק כדי להבין שאתם לא מוכנים לשחק באמצעותו במשחקי פעולה.

מה השתבש – גרסת ה-3D

קילזון 3 הוא משחק ה-3D היפה ביותר שראיתי בחיי. ועדיין, אחרי חצי שעת משחק לא הייתה לי ברירה אלא להניח את המשקפיים, כיוון שהראש שלי כאב יותר מדי. גילוי נאות: אני אחד מהאנשים האלה. מאווטאר יצאתי עם כאב ראש ואחרי טרון 3D הרגשתי כאילו העיניים שלי התאמצו יותר מדי. זה לא קורה בכל פעם שאני שם משקפי תלת מימד, אבל שימוש ארוך בהם לא עושה לי טוב.

ב-Killzone 3 כאב הראש שלי הגיע אחרי 5 דקות משחק בלבד, והתגבר במהירות. הסיבה לכך היא שמדובר במשחק עם מינון גבוה מאוד של 3D. בייחוד בשלב הראשון, כשכל ממשק השחקן שלכם מוצג בתלת מימד (לפרט את הסיבות לכך יהיה ספוילר), העומס על העיניים הוא עצום. פריטים "בולטים" נמצאים בכל חלקי המסך, מבלבלים אתכם, וזה עוד לפני שהסתכלתם על הנוף עצמו.

בשלבים מאוחרים יותר, יש לציין, המצב הרבה יותר טוב. העומס נהיה סביר, והמימד אותו מוסיפים המשקפיים משדרג את החוויה, אפילו שהוא פוגע ברמה הגרפית של המשחק מחמת הצורך להציג שתי תמונה שונה לכל עין. אבל גם אחרי הסשן הטראומטי הראשון, לא הצלחתי להחזיק יותר משעה בלי שהעיניים שלי יתעייפו.

מסקנות

סוני רוצה למכור חומרה חדשה, ולכן סביר להניח שהיא תמשיך לשים דגש על 3D כדי למכור מסכים ודגש על ה-Move כדי למכור מסכים. במקרה של הבקר, אני מאוד אופטימי – יום יבוא, מאוד בקרוב, בו נוכל לראות אותו במשחקים בהם השימוש בו הרבה יותר הגיוני, ואני לא מדבר רק על משחקי מסיבה כמו אלה שאיתם הושק. במקרה של ה-3D, אני עדיין חושב שמדובר ברעה חולה של התעשייה הזו – טכנולוגיה לא טובה מספיק שמקבלת דחיפה מהתעשייה רק כי צריך לגרום לאנשים להרגיש שהמסך שלהם מיושן והם צריכים אחד חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully