וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויקי-Peace

2.3.2011 / 13:05

האתר וויקיליקס ורשת האינטרנט נכללים ברשימת המועמדים לזכייה בפרס נובל לשלום לשנת 2011

מתמודדים מעניינים מעולם הטכנלוגיה על פרס נובל לשלום לשנת 2011: האתר וויקיליקס והאינטרנט כולו. שני אלו כלולים ב-241 המועמדים לפרס היוקרתי (מתוכם 53 ארגונים). המועמדים לפרס נבחרים על ידי "ועדת מדעי החברה, ההיסטוריה, הפילוסופיה החוק והתיאולוגיה", ממשלות וזוכי הפרס מהעבר. כל זאת תחת הגדרותיה של ועדת נובל הנורבגית, שלבסוף בוחרת את הזוכה בהרכב של חמישה אנשים.

רשת האינטרנט מועמדת בזכות התפקיד ששיחקה במהפכות בטוניסיה, מצרים ולוב. הרשת כבר הייתה מועמדת בעבר, אך הפסידה לפעיל זכויות האדם הסיני ליו קסיובו. אתר ההדלפות וויקיליקס ומייסדו ג'וליאן אסנג' מועמדים לאחר שחשפו יותר מ-250,000 מסמכים אמריקאיים חסויים ב-2010. עם זאת, אסנג' צפוי להיות מוסגר לשבדיה כדי להתמודד עם אישומים באונס וניצול מיני.

"כשמסתכלים לטווח הארוך, אפשר להגיד שההתעניינות בפרס חזקה וגדלה יחד עם מספר המתמודדים", אמר גייר לונדסטאד, חברת בוועדת נובל. הזוכה בפרס ייבחר בחודש אוקטובר, ויקבל עם זכייתו סכום של 10 מיליון קרונות (כ-5.7 מיליון ¤). דבר זה מעלה את השאלה: במידה והאינטרנט אכן יזכה בפרס, מי בדיוק יוכל לקבל בשמו את סכום הכסף הניכר הזה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully