וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ג'ובס גנב לאייפד את ההצגה?

3.3.2011 / 12:25

לאחר שסטיב ג'ובס הציג את האייפד 2 למרות חופשת המחלה שלו, נשאלת השאלה: מה עניין אתכם יותר - אייפד או ג'ובס?

שתי ידיעות גדולות קיבלנו אתמול באירוע של אפל. הראשונה היא אייפד 2 - מחשב הלוח החדש של החברה. השניה היא סטיב ג'ובס – המנכ"ל הלא-חדש בכלל. בפעמים הקודמות בהן יצא ג'ובס לחופשת מחלה, הוא נמנע מהנחיית האירועים של אפל, ואפילו לא היה בקהל. אך נראה כי השמועות על מותו הקרב, שמבוססות על צילומים שפורסמו בצהובון האמריקאי National Enquirer, הניעו אותו לפעולה, במטרה להעביר מסר ברור: אני עוד חי. אז מה היה מרשים יותר אתמול – אייפד 2 או ג'ובס 1?

אייפד, רק אייפד

עם כל הכבוד לסטיב ג'ובס, מדובר במנכ"ל ולא באחראי היחיד להצלחה של אפל. האיש אמנם תרם רבות ליצירת קו המוצרים של החברה, אך כיום אפל יכולה להתנהל היטב גם בלי ג'ובס. ואתמול היא שוב הראתה למה: האייפד החדש דק יותר, קל יותר, עם מעבד חזק יותר, מערכת הפעלה טובה יותר ושתי מצלמות שמאפשרות גם לצלם וגם לבצע שיחות וידאו.

נכון, לא מדובר במכשיר מהפכני, אבל באפל לא מאמינים במהפכות שנתיות. במקום זה, מעדיפים בחברה להציג מוצר שבעיניה נחשב למהפכני, ואז להתחיל ללטש אותו. הליטוש הזה, שיכול להתרחש גם בלי ג'ובס, מוביל לכך שבכל שנה המכשיר הופך לקצת יותר טוב.

רק אם תסתכלו על אבולוציה של כמה דורות, תוכלו לראות הבדלים משמעותיים באמת. אז כן, אולי אייפד 2 לא מהפכני, אבל הוא בדיוק מה שרצינו לראות אתמול בערב.

ג'ובס, רק ג'ובס

עם כל הכבוד לאייפד, הידיעה האמיתית אתמול הייתה שסטיב ג'ובס בריא מספיק כדי להנחות אירוע של אפל. מדובר, הרי, לא בסתם מנכ"ל של חברה, כי אם באיש חזון שאחראי במידה ניכרת להצלחות של אפל. לראיה – בעשור בו ג'ובס לא היה באפל, החברה כמעט וכשלה. שנתיים לאחר שהגיע, הציגה החברה את ה-iMac.

מה עוד, שאייפד 2 באמת לא מאוד מלהיב. נכון, הוא דק וקל יותר, והמעבד שלו חזק יותר, אבל אין לו USB ואין לו מסך טוב יותר. חווית השימוש בו צפויה להיות דומה מאוד, כמעט זהה, לזו של האייפד הראשון. ולא, מצלמה קדמית ומצלמה אחורית אינן תוספת מדהימה.

וזו בדיוק הסיבה לכך שהופעתו של ג'ובס הייתה המסמר של הערב. בסופו של יום, ג'ובס הוא זה שיהיה אחראי על החידוש הגדול הבא מבית אפל. ובלעדיו, יש סיכוי שהחידוש הזה יהיה פחות מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully