וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרמנים בטוחים באי-מייל

7.3.2011 / 12:42

הקץ לספאם? שירות דואר גרמני חדש יעבוד במעגל סגור של תקשורת מאובטחת עם דרישות אימות זהות

ממשלת גרמניה עומדת מאחורי ניסוי לייצר שירות אי-מייל משודרג: כזה שידרוש אימות משתמשים ויקשה על משלוח ספאם. שירות De-mail יספק הודעות מוצפנות בעלות חתימה אלקטרונית, מה שיקשה ליירט אותן או להתערב בצורה כלשהי בתהליך ההעברה שלהן. משתמשי השירות, בין אם אנשים פרטיים או עסקים, יצטרכו להוכיח את זהותם בעולם האמיתי ולחבר אותה עם כתובת המייל שתסופק להם.

השירות החדש יעבור דרך שרתי דואר שיעבדו בתקשורת מוצפנת בינם לבין עצמם, ללא חיבור או תקשורת לשרתי דואר חיצוניים. הצפי הוא ששירות מסוג זה ימנע חלק גדול מכמות הספאם הצפויה, מכיוון שדרישת ההזדהות לא תאפשר שימוש בכתובות מייל מפוברקות ותהפוך את המשלוח למסוכן יותר, במיוחד כשמדובר בהצעת עסקאות מפוקפקות כמו תרופות מזויפות או תוכניות פירמידה. בנוסף, מכיוון שטכנית יוכל השירות לגבות כסף על משלוח הודעות או על עצם השימוש בשירות (הממשלה הגרמנית עומדת לאשר זאת בחוק שיועלה בקרוב) – העניין יהפוך לבלתי משתלם לספאמרים.

על ההודעות שיישלחו דרך שירות De-mail יחולו אותם חוקים והגנות כמו דואר רגיל (מכתבי נייר), דבר שגם יקל על מעמדן הרשמי והחוקי של הודעות כאלו, שיכולות לכלול מסמכים רשמיים. החיבור המאובטח יאפשר לגופים כגון בנקים להעביר מסמכים דיסקרטיים, כמו חשבונות ופירוט חשבון בנק.

השירות החדש יוצג על ידי חברת התקשורת "דויטשה טלקום", ספק האי-מייל "מנטנה קליימסופט" וספק האינטרנט "יונייטד אינטרנט" בתערוכת Cebit, שתתקיים בגרמניה השבוע. "הפילוסופיה שלנו היא ש-De-mail יהיה קל כמו אי-מייל", אמר נציג דויטשה טלקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully