וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליארד סיבות להסכם

8.3.2011 / 12:21

גורמים המקורבים לעסקת נוקיה-מיקרוסופט טוענים כי מיקרוסופט תשלם לנוקיה מיליארד דולר על השימוש ב-WP7

ההחלטה של נוקיה לכלול את מערכת ההפעלה Windows Phone 7 במכשיריה העתידיים לוותה בתשלום לא קטן מצד מיקרוסופט. כך מדווח אתר בלומברג, שנסמך על מקורות עם ידע פנימי. לדבריהם, מיקרוסופט תשלם לנוקיה מיליארד דולר תמורת שיתוף הפעולה הזה. לכשיצאו המכשירים החדשים לשוק, תשלם נוקיה למיקרוסופט סכום מסוים עבור כל עותק של WP7 שיימכר. ההסכם בין שתי החברות יהיה תקף במשך חמש שנים, ומנכ"ל נוקיה סטיבן אלופ מאמין כי שיתוף הפעולה יכניס לנוקיה מיליארדי דולרים.

לדברי הגורמים המדווחים, ההסכם בין שתי החברות נוצר לאחר שמיקרוסופט השקיעה מאמצים בכך שנוקיה לא תבחר להשתמש במערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. נוקיה בחרה במיקרוסופט מכיוון שמערכת ההפעלה שלה היא חדשה, ושימוש בה יבדל את החברה משאר המתחרות בשוק.

נוקיה תולה תקוות גבוהות בפאזה החדשה אליה היא נכנסת, ומקווה שהשימוש במערכת ההפעלה של מיקרוסופט יציל אותה מדעיכה ויהפוך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסמארטפונים. מאז ההודעה על שיתוף הפעולה החדש ירדו מניות נוקיה ב-26%, עובדה המשקפת את הספקות בעולם העסקים על האפקטיביות הצפויה לשיתוף הפעולה. למערכת ההפעלה הסלולרית החדשה של מיקרוסופט, שהושקה לפני כחצי שנה, רק אחוזים בודדים מנתח השוק. משקיעי החברה לוחצים על המנכ"ל סטיב באלמר לשפר את מכירות מערכת ההפעלה הסלולרית, אלמנט נוסף בלהיטותה של מיקרוסופט להיכנס לסלולריים של נוקיה.

בעיה נוספת בה נתקלת כעת מיקרוסופט היא היתכנות לכך שעדכון התוכנה ל-WP7 המכונה "מנגו", והצפוי לכלול תמיכה במולטי-טאסקינג, אינטרנט אקספלורר 9 עם תמיכה חלקית ב-HTML 5 ופיצ'רים נוספים – לא יצא השנה. על פי דיווחים, העבודה על העדכון המצופה תסתיים רק בסוף 2011 והוא יצא במהלך 2012. לפי פרשנים, צעד כזה יוכל להשפיע עמוקות על נוקיה, שעל פי השמועות מעוניינת ש"מנגו" יהיה הגרסה הראשונה שתשומש במכשירי ה-WP7 שהיא תייצר, ושאותם היא שואפת להוציא לשוק כבר באוקטובר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully