וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסך אחד, שני משחקים

פיתוח של פיליפס יאפשר להשתמש במשקפי תלת-מימד כדי להציג לשני אנשים שתי תמונות שונות על אותו מסך

פיליפס תאפשר לשני אנשים לשחק על אותו המסך, בלי הצורך לפצל אותו. באירוע עיתונאים של החברה בברצלונה הציגה פיליפס פיתוח המאפשר להשתמש במשקפי תלת-מימד כדי להציג לשני אנשים שתי תמונות שונות על אותו המסך. המסכים הראשונים שתומכים בטכנולוגיה יושקו בסוף מאי/תחילת יוני.

משקפי ה-3D משמשים לרוב להצגת תמונה שונה לכל עין, על מנת ליצור את אפקט התלת מימד. הדבר יכול להיעשות בצורה אקטיבית, כשהמשקפיים, בתוכן מסכים קטנים, "ממצמצות" בסנכרון עם המסך. לחלופין, כמו במרבית בתי הקולנוע, ניתן להשיג אפקט דומה עם משקפיים שאוספות אור בצורה שונה עבור כל עין, על מנת להציג לכל אחת מהן חלק שונה מהתמונה. פיליפס, שתציג השנה מסכים עם שתי הטכנולוגיות, תשתמש בשתיהן כדי לאפשר משחק מפוצל. במקרה של משקפיים אקטיביים, כל שיידרש זה לבחור באמצעות כפתור על המשקפיים אם אתם שחקן א' או ב'. במקרה של משקפיים פאסיביים, תספק החברה זוג עם שני "קיטובי שמאל" וזוג עם שני "קיטובי ימין".

מצד אחד, הטכנולוגיה לא דורשת שום תמיכה מצד מפתחי המשחקים. אם הם מאפשרים לשחק במצב של מסך מפוצל, יידע המסך להרכיב את שתי התמונות אחת על השניה, בין אם המסך חולק בצורה אופקית או אנכית. מצד שני, כיוון ש"חומר המקור" מספיק לחצי מסך, נאלצים בפיליפס למתוח את התמונה. כמו כן, בגלל שבכל רגע מוצגות על המסך התמונות עבור שני השחקנים, הרזולוציה נחתכת בחצי.

בפיליפס אומרים כי בעתיד הטכנלוגיה שלהם לא תהיה מוגבלת למשחקים. כבר עכשיו ניתן לגרום לכך שהמסך פשוט יראה תוכן משני מקורות בו זמנית. הסוגיה עליה חושבים כעת בחברה היא אודיו. בעבר השיקה פיליפס מסכים עם אפשרות להצגת שני מקורות זה לצד זה, כשהאודיו מהראשון מגיע לרמקולים והאודיו מהשני לאוזניות. לא ברור עדיין האם גם הפעם זו הדרך בה תבחר החברה.

גילוי נאות: הכתב הינו אורח פיליפס בברצלונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully