וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק, פייסבוק, שעל הקיר

9.3.2011 / 17:41

מחקר חדש מגלה שנשים שהערכתן העצמית מבוססת על מראן החיצוני מעלות יותר תמונות שלהן לפייסבוק

מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת הפסיכולוגי Cyberpsychology של אוניברסיטת באפלו בארצות הברית מגלה קשר בין הערכה עצמית של נשים המבוססת על מראן לכמות התמונות שהן מעלות לפייסבוק. לפי ממצאי המחקר – ככל שאישה מזדהה יותר עם דמותה החיצונית, היא גם משתמשת יותר בפייסבוק כדי להפנות אל עצמה תשומת לב. "התוצאות מלמדות על ההבדל בין התנהגותם של נשים וגברים, הקשור לפוקוס התרבותי שיש למראן של נשים", אמר עורך המחקר מייקל סטפנון.

במחקר, שכלל 311 נבדקים בגיל 23 בממוצע (חצי מתוכם נשים), נמצא שהערכה עצמית קשורה לאופן העברת הזמן בפייסבוק. זאת לפי שאלונים שמולאו, בהם הופיעו שאלות על הערכה עצמית ועל שימוש בפייסבוק (בנפרד). התוצאות הראו כי נבדקות בעלות הערכה עצמית המתבססת על משובים חיוביים מהסביבה על מראן מעלות יותר תמונות לפייסבוק וחולקות אותן עם חבריהן. לעומתן, נבדקות שההערכה העצמית שלהן מבוססת על פנימיות ולא על חיצוניות (הישגים אקדמיים, משפחה ואופי) מבלות פחות זמן און-ליין ומחפשות פחות תשומת לב ברשת החברתית.

"מאכזב אותי שב-2011 עדיין נשים צעירות רבות כל-כך מעריכות את עצמן בהתבסס על מראן החיצוני", אמר החוקר סטפנון. "הן מעלות תמונות של עצמן לפייסבוק כסוג של פרסום עצמי. אולי זה משקף את הערך המעוות שמוצמד למראה של אישה בתרבות הפופולרית".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully