וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: הסלולר קרס, האינטרנט עובד

11.3.2011 / 13:39

רעידת האדמה ביפן הצליחה לפגוע ברשת הסלולר המתקדמת של המדינה, אך רשת האינטרנט ממשיכה לתפקד

רעידת האדמה הגדולה שפקדה את יפן היום (ו') השאירה חלקים נרחבים מהמדינה ללא כיסוי סלולרי תקין, זאת כשתשתית האינטרנט המתקדמת של יפן עודנה עובדת. לא ברור מתי תחזורנה רשתות הסלולר לפעול בצורה תקינה. בו בזמן, הפעילה גוגל שוב את מנגנון שיתוף מידע על נעדרים, כדי לעזור לאנשים לקבל מידע על קרוביהם באזור אסון דרך האינטרנט.

קריסת רשתות הסלולר, כמו זו שקרתה ביפן, איננה תופעה ייחודית, ואפילו אחת המדינות המתקדמות ביותר מבחינת תשתיות לא חסינה מפניה. רשתות סלולריות אינן ערוכות לכך שחלקים נרחבים מהאוכלוסיה ינסו להשתמש במכשיריהם בו זמנית. עומס היתר שנוצר על המרכזיות של חברות הסלולר גורם לקריסת מערכות, שאף מתקשות להשתקם בעקבות ניסיונות חוזרים ונשנים של מכשירי סלולר רבים להתחבר שוב לרשת באותו הזמן. מאידך, תשתית האינטרנט ערוכה הרבה יותר לספק שירותים לרבבות אנשים במקביל.


בתוך כך, הפעילה גוגל בפעם נוספת את ה-Person Finder – אתר שמתופעל על ידי הזרוע הפילנתרופית של החברה, באמצעותו ניתן לשתף מידע על נעדרים. האתר, שכולל לרגע כתיבת שורות אלה כ-3000 רשומות, מאפשר הן לחפש מידע והן להשאיר מידע, כשכל אלה נשמרים בפורמט פתוח שמאפשר לכל המעוניין לעשות בו שימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully