וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירותים הזויים ב-5 דולרים

11.3.2011 / 15:23

מה הייתם מוכנים לעשות תמורת 5 דולר? האתר fiverr.com מרכז שלל שירותים במחיר זה. כמה מהם מוזרים במיוחד

חמישה דולרים אינם סכום גדול כל-כך, אבל הרבה תשלומים של חמישה דולרים יכולים לייצר סוג של הכנסה נאה. על כך בונים אלפי אנשים שרשומים באתר fiverr.com. מדובר באתר מזן ה-Web 2.0 (כפי שקראו לז'אנר עד שהשם יצא מהאופנה): מקום שהגולשים ממלאים אותו בתוכן. במקרה הזה התוכן הוא הצעות קבלת עבודה. כל גולש מוזמן לפתוח חשבון ולהציע לגולשים את שירותיו (באשר הם) תמורת חמישה דולר.

Fiverr הוא סטארט-אפ ישראלי. הוא נפתח בתחילת 2010 על ידי היזמים מיכה קאופמן ושי וינינגר. חודשיים וחצי לאחר הקמתו כבר דורג פיבר במקום ה-1760 במדד אלקסה בין האתרים האמריקאיים, עם צמיחה של 18,600% במספר הגולשים מיום ההקמה. אולי זה לא מאוד מפתיע. בסך הכל, פיבר הוא כלי הגיוני ושימושי. לאמריקאי, למשל, זה לא יהיה מאמץ של ממש לעבור על קובץ קורות החיים שלכם באנגלית, לעשות עליו הגהה זריזה ולתקן שגיאות כתיב וניסוח. מעצב גרפי מובטל, למשל, יעדיף לעצב לכם (ולעוד רבים, אם הוא פופולרי באתר) לוגו או באנר לאתר תמורת 5 דולר, מאשר לא לעבוד בכלל.

אבל ממש לא כל ההצעות ב-Fiverr הן כאלו רגילות. קיימים גם שימושים מקוריים יותר, דוגמת "אני אקליט ברכת יום הולדת מזמרת לחברה שלך תמורת חמש דולר" או "אצייר דף קומיקס בו אתה הגיבור". מי שממש חופר באתר יכול למצוא גם כל מיני הצעות מוזרות ומשונות, שבתחילה נראות כמו בדיחה או גימיק – אך שובל התגובות בעמוד שלהן מלמד שמישהו באמת שילם בשביל זה. האתר אפילו הקדיש קטגוריה להצעות מהסוג הזה, בשם "כייף וביזארי".

ליקטנו כמה מאלו בשבילכם.

ההודעה הסקסית של סאשה

לגולשת סאשה יש, כנראה, קול סקסי. כזה שיישמע טוב במשיבון שלכם או באתר שהקמתם. תמורת חמישה דולרים היא מוכנה להקליט הודעה כבקשתכם, איתה תוכלו לעשות מה שאתם רוצים. מלבד השימושים הפרקטיים הללו, אפשר גם לבקש ממנה להקליט הודעה בה היא מספרת כמה היא חושקת בכם ומתגעגעת אליכם, ולהשמיע אותה "בטעות" למי שרוצים לעשות עליו/עליה רושם.

ברכת יום הולדת עם ביצים

הילדון הזה מציע לתעד את עצמו שר יום הולדת שמח עבורכם. טוב, זה לא ממש מרגש, אלא אם הוא עושה משהו חריג תוך כדי. כמו למשל... לשבור ביצים על הראש שלו. לא פחות מארבע או חמש כאלו. סוג של טוויסט לברכה, לא? כנראה שכך, שכן עמוד הדיל הזה מלא בביקורות חיוביות עליו. אולי בגלל ההצלחה הזאת הוא הרחיב את הרפרטואר ומציע באתר גם להקליט ברכה לחג האוהבים עם המחשה דומה.

המודה באשמה

מעניין איך ההצעה של מת'יו יכולה לעבוד בצורה הפרקטית: הבחור מציע להודות באשמתכם במקרה הלא נעים בו ... הפלצתם. "זה לא הוא, זה אני", מבטיח מת'יו להצהיר בשיחת טלפון או באי-מייל שיישלח לכתובת שתימסר לו. השאלה היא איך בזמן הפשע תוכלו להגיד לנוכחים "זה לא אני, זה איזה מישהו מהאינטרנט" ולצאת אמינים ומשכנעים.

הצלת תרנגולת

הדיל האידיאלי לצמחונים וטבעונים שמשימתם בחיים היא להציל חיות שצפויות לעלות בשלב כלשהו על השולחן. חוואי מטמפה מציע לדון לחסד כל תרנגולת מהחווה שלו עליה ישלמו לו חמישה דולר, ולמנוע ממנה להפוך לפולקע. התרנגולת שלכם תופרד משאר החיות המסתובבות בחוות ה-40 אקר שלו ואף תוגן בכלוב שיחצוץ בינה לבין טורפים.

פענוח גלגול נשמות

דבר שתמיד הדהים אותי בנוגע לעובדי האלילים השונים מתחום המיסטיקה, אסטרולוגיה ושאר בדיונות, הוא שהם לא רק מצליחים לשכנע את לקוחותיהם שיש להם כוחות מיסתוריים, אלא שהכוחות הללו אפילו מצליחים לעבור דרך האינטרנט, ולא רק בפגישה של פנים מול פנים. הגברת הזאת, למשל, תספק לכם מידע על הגלגולים הקודמים שלכם ש"יעזור לכם להבין את עצמכם". העובדה שכל אחד יושב מול המחשב שלו לא אמורה, כנראה להפריע לה להתחבר לאנרגיות שלכם ולגלות שבפעם הקודמת הייתם נפוליאון.

הבוררת

רבתם עם חבר ואתם לא מצליחים להגיע להסכמה מי צודק ומי אשם? עזבו אתכם ממשה אבגי, יש בורר חדש בעיר. בוררת, למעשה, שמגדירה את עצמה "בערך כמו השופטת ג'ודי מהטלוויזיה, רק חמודה יותר". כל אחד מכם ישלח לה טקסט של 100 מילה, היא תקרא אותו ותחליט מי מהשניים צודק "בהתבסס על ניסיון החיים שלי".

  • עוד באותו נושא:
  • fiverr.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully