וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברתם במכונת שיקוף? לא ידוע כמה קרינה ספגתם

ארה"ב תבדוק מחדש חלק ממכונות שיקוף הנוסעים בנמלי התעופה, לאחר דיווח על רמות קרינה גבוהות מהצפוי

האם מכונות השיקוף לנוסעים, שהותקנו בשדות התעופה האמריקאים, מסוכנות? הסוכנות שאחראית על אבטחת תחבורה ציבורית בארצות הברית, TSA, הורתה לבדוק מחדש את 247 הסורקים שהותקנו ב-38 שדות תעופה ופולטים קרינה מייננת, זאת לאחר שנודע כי המכונות דיווחו על רמות קרינה הגבוהות פי 10 משפורסם עד כה. עם זאת, טוענת הסוכנות כי הנתונים החדשים על גובה הקרינה הנם טעות מתמטית, ואפילו אם נכונים, הם נמוכים משמעותית מרמת קרינה מייננת אותה אנו סופגים ביום ממוצע.

המכונות, שהותקנו בשנה שעברה, נועדו להעלות את רמת האבטחה של נמלי תעופה במדינה. מאז התקנתן, טענה הסוכנות הפדרלית האחראית על אבטחת הנמלים כי השיקוף הוא תהליך שכלל אינו מסוכן. בו בזמן, השיקוף במכונה מעולם לא היה חובה, ולכל נוסע יש את הזכות לעבור בדיקה פיזית במקום השיקוף.

הסיבה לכך שאנשים רבים לא מוכנים לעבור במכונות איננה רק חשש מפני פגיעה בריאותית, כי אם גם מפגיעה בפרטיות – מכונות השיקוף מציגות למי שמביטים בפלט שלהן תמונת גוף מלאה, הדומה לתמונת עירום. ב-TSA הבטיחו בעבר כי מי שצופה בתמונות נמצא בחדר סגור, כך שלא יוכל לקשר בין התמונה שהוא רואה לבין אנשים ספציפיים. כמו כן, הטענה היא כי מכונות השיקוף לא מאפשרות לשמור את תמונות הסריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully