וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציוצים זה רק בטוויטר

13.3.2011 / 16:22

טוויטר משנה גישה ודורשת ממפתחים להפסיק לייצר אפליקציות שמטרתן היא שכפול הפונקציונליות של השירות

שינוי במדיניותה של טוויטר כלפי אפליקציות צד-שלישי. למרות ששנים קידמה טוויטר בברכה תוכנות שעשו שימוש בממשק הפיתוח שלה (API) – כעת היא משנה גישה ומבקשת מהמפתחים להפסיק לייצר אפליקציות שכל מטרתן הוא שכפול הפונקציונליות של השירות (הצגת ציוצים ומתן אפשרות לשליחתם). זאת, ככל הנראה, כדי לשמר את מעמדה של אפליקציית הטוויטר הרשמית, שהושקה לפני מספר חודשים. לצידה נמצאות בשוק לא פחות מ-750,000 אפליקציות שעושות שימוש כזה או אחר בממשק הפיתוח של טוויטר, ונותנות שירות לכ-200 מיליון משתמשים.

בהודעה שהוציאה מציינת טוויטר שמעל ל-90% מהמצייצים עושים שימוש באפליקציית החברה הרשמית ולא באפליקציית צד שלישי. טוויטר מאשרת לשירותים שכבר התבססו, דוגמת TweetDeck ו-Seesmic להמשיך ולתחזק את התוכנה שלהם, "אך אלו יחוייבו בסטנדרטים גבוהים יותר", לפי ההודעה. תוכנות חדשות מסוג זה לא יאושרו, וגישתן לשירות תיחסם. ההחלטה מנומקת בצורך לשמר חוויית שימוש ראויה בשירות ולא כזו שאינה באה בקנה אחד עם "חוויית טוויטר הרשמית". "אנשים מתבלבלים מאתרים או תוכנות שמציגים ציוצים בצורה שאינה חופפת לעיצוב שלנו. יש שירותים ששמים בתוכנה את הפעלים שלהם במקום את אלו שלנו (דוגמת "ריטוויט"). טוויטר היא רשת, ואנו צריכים לוודא שהמשתמשים יכולים להשתמש בה באותה הצורה בכל מקום", מסבירה טוויטר בהודעתה.

טוויטר תמשיך לעודד אפליקציות העושות שימוש בממשק שלה שלא בצורה משעתקת, למשל תוכנת המיקום פורסקוור, המאפשרת לפרסם ישירות לטוויטר נקודות ציון אליהן הגיע המשתמש ותוכנת "אינסטגרם", המאפשרת לצלם תמונות ולפרסם את הלינק אליהן בטוויטר.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully