וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוקרברג לא בובה

15.3.2011 / 16:22

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג אסר על חברה סינית להפיץ פסלון בדמותו, בעילה של הפרת זכויות יוצרים

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הולך בדרכו של מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס. לאחר שהאחרון אסר הפצת פסלון בדמותו – עושה כך גם הראשון. אתר micgadgets.com הסיני החל למכור בשבוע שעבר פסלון מפלסטיק המציג את צוקרברג מחזיק בשלט עליו כתוב Poke, כאשר מפיו יוצא בלון קומיקס בו כתוב: "אני המצאתי את ה-Poking". ליד רגליו עומד סמל הפייסבוק. מחירו של הפסלון הוא 70 דולר.

היום הודיע האתר כי קיבל אי-מייל ממשרד עורכי-דין מבייג'ין המייצג את פייסבוק. במייל שנשלח הודיעו המשפטנים כי הפסלון מפר זכויות יוצרים של פייסבוק ועושה שימוש בסמליה ללא אישור. Micgadgets נדרשה להפסיק לאלתר את הפצת הפסלון. "ייצרתם ומכרתם את המוצר ללא אישורו של מארק צוקרברג, כאשר אתם משתמשים בדמותו למטרות מסחריות ומפירים זכויות לגיטימיות. גם הסמל F שומש בפסלון, מה שגם מפר את הזכויות של פייסבוק", נכתב בהודעה.

משרד עורכי הדין לא רק דורש מהחברה להפסיק ולהפיץ את המוצר, אלא גם להשמיד את כל עותקיו ולחשוף את הכמות שנמכרה. בהודעה שפרסמה בנושא, כתבה Micgadgets כי ממילא לא נותרו עודפים מ-300 העותקים שנעשו מהפסלון. החברה מבטיחה לא לחדש את המלאי ולא למכור עוד פסלונים. החברה כבר מתורגלת בנוהל כזה – בסוף 2010 היא עברה, כאמור, מקרה זהה עם סטיב ג'ובס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully