וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקספלורר 9: כרום החדש?

16.3.2011 / 16:40

הביקורות על גרסה 9 של הדפדפן מבית מיקרוסופט מכתירות אותו כמוצר מצוין, השואב השראה מהדפדפן כרום של גוגל

יומיים לאחר השקתו הרשמית של אינטרנט אקספלורר 9, מפרסמים אתרי הטכנולוגיה האמריקאיים סקירות מקיפות עליו, שאף כוללות בדיקות מבחני Benchmark המשווים את יכולותיו של הדפדפן החדש אל מול המתחרים הבולטים בשוק. מסקנות המבקרים דומות: מדובר בדפדפן ראוי, ואף יותר מכך. הוא מהיר, יציב, נוח לשימוש, בעל פיצ'רים חשובים ותומך בתקנים טכנולוגיים רבים ומעודכנים.

עוד מציינים רבים את הדמיון בין האקספלורר החדש לדפדפן כרום של גוגל, שהולך וצובר פופולריות מאז השקתו הראשונית בספטמבר 2008. נכון להיום חולש כרום על כ-11% משוק הדפדפנים. הדפדפן פיירפוקס של ארגון מוזילה תופס כ-22% מנתח השוק. האקספלורר נמצא בירידה עקבית, ומיקרוסופט מקווה ומאמינה (כפי שמאמינים גם אנליסטים) שהגרסה החדשה תעלה אותו אל מעל רף ה-60% סביבו הוא חג.

להלן הדברים העיקריים שנכתבו על אקספלורר 9 בכמה מהביקורות המקיפות שפורסמו עליו:

"הדפדפן המודרני ביותר שקיים"

פיטר ברייט, אתר arstechnica :

- מיקרוסופט העלתה את הרף למה שמצופה מדפדפן. אקספלורר 9 הוא ניצחון. לא מושלם, אבל עדיין מוצר מהמעלה הראשונה. מי שכבר משתמש באקספלורר – צריך לעבור לגרסה החדשה. מי שלא – צריך לנסות אותו. אקספלורר 9 ההיפך מאקספלורר 6 הידוע לשמצה. הוא דפדפן מצוין שאפשר להשתמש בו בביטחון ובגאווה.

- מיקרוסופט רצתה לעשות ארבעה דברים עם הדפדפן החדש: הוא היה חייב להיות מהיר, להתאים לתקנים, להיות אמין ובטוח ולשים פוקוס על אתרים ותוכן רשת ולא על הדפדפן. היא הצליחה בכך. אקספלורר 9 מרגיש מהיר, וזה הדבר החשוב ביותר. אפילו טיפול בסקריפטים כבדים נעשה במהירות, האנימציה חלקה והביצועים טובים. נעשתה עבודה בכל התחומים כדי להפוך אותו לדפדפן מהיר באמת. בולטים הם מנוע ג'אווה סקריפט חדש בשם צ'קרה (Chakra) ושימוש ביחידת עיבוד הווידאו לטיפול במשימות רישום. כך מנוצלות יכולותיו של המחשב המודרני. האצת החומרה גורמת לעמודים להיראות טוב. אקספלורר 9 הוא הדפדפן היציב הראשון שמגיע לשוק עם האצת תוכנה מקיפה ונרחבת

- הממשק מינימלי, נקי ופשוט. הכוונה בכך היא שהאתר יהיה בפוקוס, ולא מסגרת הדפדפן. הטאבים זזו לצד שורת הכתובת, הסרגלים הועפו ולאייקוני הכפתורים יש מראה חדש. גם ההודעות בדפדפן הפכו לפחות פולשניות, כדי שלא יתערבו יותר מדי בחוויית האתר.

- מיקרוסופט התאמצה מאוד ליצור התאמה לתקנים, ואקספלורר 9 מכיל תמיכה נרחבת במגוון סטנדרטים חדשים שקובצו תחת התואר HTML5. עובדה זו הופכת את הדפדפן לפלטפורמה אטרקטיבית למפתחים.

- גרסת ה-64 ביט פחות מלוטשת מגרסת ה-32 ביט. היא לא כוללת את מנוע הסקריפטים החדש והמשופר.

- אני חושש שאקספלורר 9 יצטרך להיאבק כדי לזכות הכרה רק בקרב קהילת הגיקים. מדובר בדפדפן מאוד יציב ואפקטיבי, אך חסרים בו פיצ'רים "הורגים". לכן הקהילה הזאת תסתדר טוב יותר עם משהו כמו פיירפוקס. מדובר במיעוט, אך במיעוט משפיע.

"תוכנה מרשימה וחדשנית"

מייקל מצ'מור, PC Magazine :

- אקספלורר 9 מרגיש כמו גרסה ראשונה: זה דפדפן שנבנה לחלוטין מחדש. זו תוכנה מרשימה וחדשנית שתועיל למיליוני משתמשי אינטרנט, במיוחד כאלו שגולשים באתרים כבדים גראפית. אקספלורר 9 עבד בצורה מושלמת בהרבה יותר אתרים מאשר גרסת הבטא שלו, ולא הייתה בעיה להיכנס ולהשתמש בממשקי עבודה שונים. עם זאת, עדיין חסרה לו קצת מהנוחות של הדפדפנים האחרים.

- אקספלורר 9 מציג שיפור ענק לעומת אקספלורר 8 בביצועי הג'אווה סקריפט. בכמה מהפרמטרים של הביצועים אקספלורר 9 עובר את מתחריו, למשל בהתמודדות עם משימות גרפיות. גם האצת החומרה עובדת טוב. בטיפול בג'אווה סקריפט אקספלורר מוביל והוא מהיר יותר מכרום.

- ההגנה מפני מעקב נותנת למשתמש יותר שליטה מאשר הפתרונות של כרום ופיירפוקס לעניין הפרטיות. מצב הגלישה הפרטית של אקספלורר הוא עדיין היחיד מבין הדפדפנים הפופולריים שמחביא פעילות מגורמי צד שלישי כברירת מחדל.

- כשמדובר בתמיכה בתקנים – אקספלורר 9 נמצא במסלול הנכון. התמיכה של הדפדפן מרשימה, אך כרום עדיין מוביל עליו בכמות התקנים הנתמכת. בבדיקה שנעשתה אקספלורר 9 תמך ב-95 מתוך 100 תקנים. בבדיקה של אלמנטים של HTML5, אקספלורר תומך ב-130, לעומת 288 של כרום.

- כמו בכרום, כעת גם באקספלורר 9 יש רק תיבה אחת המשמשת להקלדת כתובת ולחיפוש. בניגוד לכרום - ניתן לכבות את פיצ'ר ה-Auto Suggest במנוע החיפוש. עוד הבדל: הקלדת תחילת הכתובת לא מציעה אפשרויות של אתרים מהעבר. עבודת הטאבים שופרה והיא כעת ברמת המתחרים. אפשר לגרור טאבים קדימה ואחורה.

- אפשר לגרור כעת אתר לשורת המשימות של חלונות 7 ולמקם אותו שם כפי שעושים עם קיצורי דרך לתוכנות. מדובר בהישג גדול של אקספלורר 9. לקיצורי הדרך של כרום אין את היכולת לעשות זאת.

"מהיר משמעותית מקודמו"

ג'ים מרטין, אתר IT Pro :

- ההתקנה קצת ארכנית. ברגע שהוא עולה על המסך ברור שיש דמיון מהותי לכרום. אך אקספלורר 9 מצליח להיות אפילו יותר מינימליסטי מכרום, מה שמשאיר אצלו את רוב המקום לאתר. זה שיפור גדול לאקספלורר, אך לא משמעותי כאשר משווים לכרום או פיירפוקס 4, הכוללים מראה דומה.

- ההרגשה היא שהדפדפן מטעין אתרים לפחות במהירות של כרום, ושהוא מהיר משמעותית בפתיחתו והעלאת דף הבית מאשר אקספלורר 8. במבחנים שעשינו, כוח העיבוד לא עבר את זה של כרום.

- אהבנו במיוחד את חלונית התוספים (Add-ons) שנפתחת כשהדפדפן עולה לראשונה. זה מאפשר להשבית תוספים שיכולים לגרום לעמודים לעלות לאט יותר. זה מאפשר למשתמש להוציא את המיטב מאקספלורר 9 מבלי לשקוע בתפריטים כדי למצוא את ההגדרות הללו.

- מנהל הורדות החדש - ראוי. הוא מאפשר לראות מה הורדת לאחרונה, להקפיא הורדות קיימות ולחדשן מאוחר יותר.

ציון כללי: חמישה מתוך שישה כוכבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"הישג מדהים, הגרסה הטובה ביותר שהוציאה מיקרוסופט"

סת' רוזנבלט, אתר Cnet:

- תיאור קצר של אקספלורר 9 יהיה "הוא לא גרוע", אך השינויים בדפדפן עמוקים יותר מכך. אין ספק שמדובר בגרסה הטובה ביותר של הדפדפן מבית מיקרוסופט. הוא מהיר ושמיש מאוד, ואפילו מהנה לשימוש. הדפדפן עושה רושם יציב מאוד ולא קרס גם לאחר מספר ימי עבודה. עבור אינטרנט אקספלורר מדובר בהישג מדהים. אולי זה לא מספיק למעריצים שרופים של דפדפנים אחרים כדי לעבור מחנה, אך זו בחירה מכובדת בשוק הדפדפנים.

- ממשק המשתמש עבר שינוי עצום. תפריט הכלים החדש יעיל מאוד, וכולל תצוגה נקיה ופשוטה. תפריט אפשרויות האינטרנט, לעומת זאת, צריך מאוד הגדלת פונטים וסידור מחדש. הוא עדיין כאוטי ומבולגן. שינוי מיקום ההתרעות אל תחתית חלון הדפדפן מצליח לגרום לכך שאלו לא יגנבו את הפוקוס, גם אם הם כן תופסים תשומת לב ומסיחים את הדעת.

- מהירות הדפדפן שופרה מהותית, בזכות השימוש בהאצת החומרה. גם מנוע צ'קרה נותן לדפדפן 'דלק טילים' רציני.

- השמת הטאבים ליד שורת הכתובת בעייתית כאשר יש יותר מחמישה טאבים פתוחים, מה שיוצר הרגשה של צפיפות וקושי להבדיל בין הטאבים הפתוחים

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully