וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל: "סין מתנכלת לג'ימייל"

21.3.2011 / 11:55

גוגל מאשימה את סין ביצירת תקלות בחשבונות ג'ימייל של אזרחיה, בניסיון לסכל את מרי "מהפכת היסמין"

גוגל מאשימה את סין בפריצה לחשבונות ג'ימייל של אזרחיה, כך מדווח הגרדיאן הבריטי. לטענת גוגל, לקוחות סינים של השירות מתלוננים בחודש האחרון שהם מתקשים לשלוח הודעות דרכו, לסמן הודעות ככאלו שטרם נקראו ולהשתמש באפשרויות נוספות שמספק ג'ימייל. בגוגל חושדים שהממשל הסיני מעורב בעניין, זאת כחלק מהניסיון לסכל את "מהפכת היסמין" – תנועת מרי אזרחית שהחלה בעקבות ההשראה של המהפכות במזרח התיכון.

ב-11 במרץ פרסמה גוגל פוסט בבלוג שלה בו נכתב שהחברה שמה לב להתקפות על משתמשיה, בייחוד על פעילים פוליטיים. התקפות אלו עבדו דרך פרצת אבטחה בדפדפן אינטרנט אקספלורר. השבוע מסר דובר גוגל הודעה נוספת, לפיה "בדקנו היטב, ואין תקלה אצלנו. זוהי חסימה ממשלתית שעוצבה בצורה שתיראה כבעיות עם ג'ימייל". לפי מומחי טכנולוגיה, אופן תקיפת השירות מעיד על רמת תחכום גבוהה, שכן לייצר תקלות חיצוניות שנראות כמו תקלות פנימיות של השירות אינן דבר פשוט. "סין לא רוצה להיראות כתוקפת של האינטרנט, מכיוון שזה ימשוך יותר מדי תשומת לב", אמר לגרדיאן מומחה לאינטרנט.

אירועים אלו מגיעים לאחר ההתנגשות בין סין לגוגל בשנה שעברה, במסגרתה סגרה החברה את מנוע החיפוש הסיני שלה, לאחר שהחליטה להפסיק צנזורה של תוצאות חיפוש. החלטה זאת התקבלה בגוגל עקב פריצה לשירותה במדינה, שוב, ככל הנראה, על ידי גורמים בממשל. ממשלת סין לא הגיבה רשמית לטענות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully