וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיירפוקס 4, 5, 6, 7

21.3.2011 / 12:30

ארגון מוזילה שוקל להאיץ את תהליך העבודה ולהשיק ב-2011 לא פחות מארבע גרסאות חדשות של פיירפוקס

גרסה 4 של הדפדפן פיירפוקס נמצאת מעבר לפינה, וכעת מועלית האפשרות שבנוסף אליה מתכנן ארגון מוזילה עוד שלוש השקות גדולות לשנת 2011. אתר ars technica מדווח שלפי טיוטא של "מפת דרכים" עליה עובד הארגון, השאיפה היא להגיע השנה עד לגרסה 7 של פיירפוקס.

כדי לעמוד במשימה השאפתנית תיאלץ מוזילה לשנות את נהלי העבודה שלה, המאופיינים בזמן פיתוח רב לכל גרסה. במקום זאת, תעבור מוזילה לתהליך פיתוח של 16 שבועות לגרסה, שיכלול את כתיבת הקוד ושלבים שונים של בחינה ובקרה. מוזילה מעוניינת שבדיקות הבטא של הגרסאות יעשו בשלב הראשון על ידי מיליון משתמשים, ויגדלו לעשרה מיליון, לכשתועלנה לרשת.

הצורך בתכיפות רבה של עדכונים ייפתר על ידי "עדכונים שקטים" שייעשו בדפדפן בצורה אוטומטית, ללא התערבות המשתמש, כך מציע מסמך מפת הדרכים. מוזילה כבר מיישמת פתרון כזה כאשר היא מוציאה עדכוני גרסאות מינוריים לבטא של פיירפוקס 4. בעתיד יוכלו המשתמשים להגדיר לתוכנה לא לעדכן את הגרסה ללא אישור. שינויי גרסאות תכופים גם יוכלו להשפיע על תאימותם של תוספי צד-שלישי, שתקינותם תלויה פעמים רבות בגרסת הדפדפן עליה הם מותקנים. מוזילה מודעת לבעיה, אך לא מציינת במסמך כיצד בכוונתה לפתור אותה.

"אני סקפטי שמוזילה תהיה מסוגלת לספק ארבע גרסאות חדשות בשנה אחת", כותב ראיין פול באתר ארס טכניקה. "אך התהליך המוצע הוא טוב כצעד ראשון", הוא מוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully